Δεν γνωρίζει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά στην κυβέρνηση και στον κρατικό μηχανισμό. Το υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο άνοιξε διπλωματική κόντρα με το Βελιγράδι, εμμέσως πλην σαφώς πετάει το μπαλάκι των ευθυνών στην ΥΠΑ, η οποία αρχικά εξέδωσε μια κουτοπόνηρη ανακοίνωση για το αεροσκάφος, και τώρα ποιεί την νήσσαν
Αλαλούμ στην κυβέρνηση και στις αρμόδιες κρατικές αρχές, επικρατεί, με αφορμή το ουκρανικό μεταγωγικό αεροσκάφος που ήταν φορτωμένο με 11,5 τόνους πυρομαχικών, και κατέπεσε τη νύκτα του περασμένου Σαββάτου κοντά στην Καβάλα.
Την ίδια στιγμή, η αρμόδια υπηρεσία για τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), όχι μόνο απέφυγε εξαρχής να δηλώσει ρητά και κατηγορηματικά εάν πράγματι η Σερβία, ως χώρα – αποστολέας του φορτίου των πυρομαχικών, της είχε δηλώσει το «επικίνδυνο» περιεχόμενο του φορτίου, ως όφειλε, βάσει των διεθνών κανόνων, αλλά ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει τίποτα σχετικά με την πτήση του αεροσκάφους και την πτώση του.
Ούτε, πολύ περισσότερο, εάν ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους, όταν αυτό αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα, έδωσε εντολή στα μέλη του πληρώματος να «πετάξουν» στη θάλασσα μέρος του επικίνδυνου φορτίου.
Εμπειρογνώμονες στον τομέα των αεροπορικών ατυχημάτων θεωρούν, πάντως, πιθανό ο πιλότος να άρχισε να αδειάζει τα καύσιμα του αεροσκάφους, όταν αυτό βρέθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης (emergency). Μια διαδικασία, η οποία είναι συνήθης σε τέτοιες περιπτώσεις.
Υπουργείο Εξωτερικών κατά υπουργείου Μεταφορών
Παρ’ ότι η ΥΠΑ είναι η αρμόδια Υπηρεσία για τα αεροπορικά ατυχήματα, έως τώρα, μόνον το ΓΕΕΘΑ έχει προβεί σε κάποια ενημέρωση ως προς το είδος των πυρομαχικών που έχει βρεθεί στην περιοχή της πτώσης του αεροσκάφους. Κι αυτό, όχι επειδή είναι αρμόδιο, αλλά επειδή επί τόπου βρίσκεται κλιμάκιο πυροτεχνουργών.
«Τα ευρήματα έως τώρα είναι όλμοι εκπαιδευτικοί – ασκήσεων 60 και 82 χιλιοστών και φωτιστικοί όλμοι 82 χιλιοστών», αναφέρουν στελέχη του, δίχως όμως να μπορούν να διευκρινίσουν εάν ο πιλότος του μοιραίου μεταγωγικού, όταν αντελήφθη ότι έχανε το ένα μετά το άλλο τα όργανα του αεροσκάφους, και ευρισκόμενος ανατολικά της Χαλκιδικής, έδωσε εντολή να «ξεφορτωθούν» μέρος των πυρομαχικών στη θάλασσα.
Άραγε, ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, πολιτικός προϊστάμενος της ΥΠΑ έχει δώσει το πράσινο φως γι’ αυτό το εμπάργκο ενημέρωσης της κοινής γνώμης;
Όπως και να’ χει, ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, σε συνέντευξή του στο site, Newsbomb, εμμέσως πλην σαφώς, πέταξε το μπαλάκι των ευθυνών στην ΥΠΑ. Αφού τόνισε ότι το θέμα του ουκρανικού αεροσκάφους «δεν είναι κάτι το οποίο αφορά το υπουργείο Εξωτερικών», ανέφερε ότι «οι ανακριτικές Αρχές (σ.σ. ΥΠΑ) έχουν την υποχρέωση στον βαθμό που δεν υφίσταται ζήτημα εθνικής ασφάλειας, και εδώ δεν υπάρχει ένα θέμα εθνικής ασφάλειας, να ενημερώσουν την κοινή γνώμη για το τι συνέβη».
Υποψίες λαθρεμπορίου
Πάντως, μετά τη δήλωση του Σέρβου προέδρου, Αλεξάνταρ Βούτσιτς, ότι η Σερβία είχε ενημερώσει τις ελληνικές Αρχές (την ΥΠΑ), ο Ν.Δένδιας, τον διέψευσε ευθέως. Έτσι, με αφορμή τη μοιραία πτήση του ουκρανικού αεροσκάφους, άνοιξε και μια διπλωματική κόντρα ανάμεσα στην Αθήνα και το Βελιγράδι.
Να σημειωθεί ότι όλα αυτά σημειώνονται εν μέσω έντονων υποψιών ακόμα και για λαθρεμπόριο πυρομαχικών. Το Βελιγράδι, ως γνωστόν, διαρρηγνύει τα ιμάτιά του ότι τελικός προορισμός του «νόμιμου» φορτίου ήταν το Μπαγκλαντές. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά αναπάντητα ερωτηματικά. Επιπλέον, γίνεται λόγος ακόμα και για το ενδεχόμενο να μεταφέρονταν πυρομαχικά με προορισμό την Ουκρανία. Κάτι, πάντως, για το οποίο δεν έχουν παρουσιαστεί αποδεικτικά στοιχεία.
Αθήνα επικρίνει Βελιγράδι
Με βάση τους διεθνείς κανονισμού του Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), η Σερβία, ως χώρα – αποστολέας του «επικίνδυνου φορτίου» (dangerous goods) έπρεπε να ενημερώσει την ελληνική ΥΠΑ και αυτή με τη σειρά της τα υπουργεία Εξωτερικών και Άμυνας. Έτσι, θα εδίδετο άδεια στο ουκρανικό αεροσκάφος να πετάξει στο ελληνικό FIR. Πιθανώς, δε, να του εδίδετο και ξεχωριστός αεροδιάδρομος ούτως ώστε να μην πετάξει πάνω ή κοντά από κατοικημένες περιοχές.
«Η σερβική πλευρά, εφόσον το αεροσκάφος είχε το συγκεκριμένο περιεχόμενο, το οποίο δεν αμφισβητείται, όφειλε να είχε ενημερώσει», είπε ο Ν.Δένδιας. Και πρόσθεσε: «Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και διατάξεις, η σερβική πλευρά έπρεπε να έχει ενημερώσει την Ελλάδα, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, για το περιεχόμενο του συγκεκριμένου αεροσκάφους, το φορτίο. Αυτό δεν έγινε, κατά συνέπεια δεν μπορεί η σερβική πλευρά να ισχυρίζεται ότι όλα έγιναν σωστά. Αυτό δεν ισχύει. Από κει και πέρα, βέβαια, εμείς αναμένουμε διά της διπλωματικής οδού τις εξηγήσεις».
Απορίας άξιον. Έχουν περάσει πέντε ημέρες από τότε που το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, διά του Έλληνα πρέσβη, έκανε διάβημα στο Βελιγράδι, και ακόμα η σερβική πλευρά να απαντήσει; Τι αναμένει, άραγε, η Αθήνα για να τρίξει τα δόντια στο Βελιγράδι, το οποίο, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς Δένδια, ακόμα δεν έχει απαντήσει;
Λαθροχειρίες
Στην προκειμένη, πάντως, δεν είναι μόνο το Βελιγράδι που κάνει «λαθροχειρίες». Ερωτήματα γεννά και η αρχική ανακοίνωση της ΥΠΑ για την πτώση του αεροσκάφους της ουκρανικής εταιρείας, Meridian Ltd.
Ανέφερε χαρακτηριστικά πως το ουκρανικού νηολογίου, αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στη Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπαγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και τη Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
Στην ανακοίνωση, λοιπόν, από τη μια η ΥΠΑ κάνει λόγο για «επικίνδυνο φορτίο», και από την άλλη για ένα συνηθισμένο cargo φορτίο, το οποίο βέβαια δεν χρειάζεται ειδική δήλωση. Ωστόσο, αποφεύγει να διευκρινίσει εάν στην ίδια είχε κοινοποιηθεί ότι επρόκειτο για «επικίνδυνο φορτίο» ή για απλό cargo. Κουτοπονηριά, προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών της και των ευθυνών άλλων αρμοδίων κρατικών υπηρεσιών και υπουργείων;
Το ουκρανικό σενάριο
Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που άπαντες οι «αρμόδιοι» κρατούν τα στόματά τους κλειστά, με εξαίρεση τον Ν.Δένδια, ο οποίος εμφανίστηκε δημόσια απλά για να αποποιηθεί των ευθυνών του υπουργείου Εξωτερικών (που, πράγματι, έχει δευτερεύουσα ευθύνη), αναπάντητο μένει και το «ουκρανικό σενάριο». Δηλαδή, εάν ο τελικός παραλήπτης των πυρομαχικών δεν ήταν το Μπαγκλαντές, αλλά η Ουκρανία.
Αναφερόμενος σε αυτό, ο Ν.Δένδιας είπε ότι, «επειδή υφίσταται και ουκρανική ανάμειξη, σε σχέση με το αεροσκάφος, κάναμε διάβημα και προς την ουκρανική κυβέρνηση. Έχουμε ζητήσει και από τις δύο χώρες (σ.σ. Σερβία, Ουκρανία) διευκρινίσεις».
Απίστευτα πράγματα! Ενώ οι υπουργοί και η κυβέρνηση εν συνόλω ασχολούνται μόνο με την επικοινωνιακή εικόνα τους, πετώντας δεξιά και αριστερά το μπαλάκι των ευθυνών, ουδείς μπαίνει στον κόπο να ξεκαθαρίσει εάν το αεροσκάφος με τα πυρομαχικά που κατέπεσε πολύ κοντά σε κατοικημένη περιοχή -και ως εκ θαύματος η Ελλάδα δεν θρηνεί εκατόμβες νεκρών- είχε ή όχι προορισμό την Ουκρανία.
Γνωρίζει ή δεν γνωρίζει ο Ν.Δένδιας κάτι γι’ αυτό; Ως υπουργός Εξωτερικών, οφείλει να ξέρει. Διότι, εάν γνωρίζει και δεν το λέγει, έχει τεράστιες ευθύνες. Εάν, αντίθετα, τα πυρομαχικά δεν είχαν τελικό παραλήπτη το Κίεβο, τότε από που κι ως που έγινε διάβημα στον Ουκρανό πρέσβη, αφού οι ουκρανικές Αρχές, αντικειμενικά, δεν μπορούν να γνωρίζουν τι πράττει καθεμιά εταιρεία τους στο εξωτερικό; Εάν, λοιπόν, οι εμφανίσεις του είναι κενές περιεχομένου, και γίνονται προς … καλλωπισμό του πολιτικού προφίλ του, προεκλογικά, συμβάλλει και αυτός στην συσκότιση της υπόθεσης.
Λαθρέμπορος όπλων
Πάντως, σύμφωνα με μερίδα των ελληνικών ΜΜΕ, πίσω από το φορτίο πυρομαχικών του μοιραίου αεροσκάφους, βρίσκεται Σέρβος μαφιόζος, επικηρυγμένος από τον ΟΗΕ.
Πρόκειται, όπως αναφέρει το site, ieidiseis, για τον Σλόμπονταν Τέσιτς, έναν από τους μεγαλύτερους εμπόρους όπλων στα Βαλκάνια, ο οποίος βρισκόταν εδώ και χρόνια υπό τις κυρώσεις των ΗΠΑ, και που εξέδωσε ένταλμα εναντίον του το 2021 η Ιντερπόλ, κατόπιν αιτήματος της Τυνησίας, λόγω υποψιών ότι συμμετείχε σε ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
Αυτός φέρεται να βρίσκεται ανεπίσημα πίσω από τη σερβική εταιρεία, Valir, τον αποστολέα των πυρομαχικών. Εταιρείες που ελέγχονται άμεσα ή έμμεσα από τον Τέσιτς, είναι οι «Moonstorm Enterprises» και «Tardigrade Limited», αμφότερες από την Κύπρο, καθώς και η «Business Diversity Limited», με έδρα το Χονγκ Κονγκ.
Σέρβος μαφιόζος, επικηρυγμένος από τον ΟΗΕ πίσω από τα όπλα του Antonov https://www.ieidiseis.gr/kosmos/155892/servos-mafiozos-epikirygmenos-apo-ton-oie-piso-apo-ta-opla-tou-antonov
Το ΓΕΕΘΑ
Από τη μεριά τους, τέλος, κύκλοι του ΓΕΕΘΑ, αναφερόμενοι στο συμβάν της πτώσης του ουκρανικού αεροσκάφους στη περιοχή του Παγγαίου Καβάλας σημειώνουν:
«Η έκταση της περιοχής προς έρευνα (σ.σ. από τους ειδικούς των Ενόπλων Δυνάμεων) είναι 600 στρέμματα περίπου (σ.σ. στην περιοχή της πτώσης του αεροσκάφους).
Οι ομάδες TENΞ (σ.σ. τμήμα εκρηκτικών – πυροτεχνουργοί) ξεκίνησαν έρευνα από την εξωτερική περίμετρο προς το κέντρο της περιοχής πτώσης.
Ολοκληρώθηκε η οριοθέτηση και η κατασκευή περίφραξης της περιοχής πτώσης, έκτασης περίπου 120 στρεμμάτων, όπου υπάρχουν συντρίμμια και βλήματα.
Μέχρι την Παρασκευή θα έχει ολοκληρωθεί η έρευνα εξωτερικά της περίφραξης.
Στη συνέχεια θα ξεκινήσει η περισυλλογή μόνο των βλημάτων, χωρίς μετακίνηση τμημάτων του αεροπλάνου.
Τα ευρήματα έως τώρα είναι όλμοι εκπαιδευτικοί – ασκήσεων 60 και 82 χιλ. και φωτιστικοί όλμοι 82 χιλ.».
Έκανε η μύγα κώλο και είπε να χέσει όλον τον κόσμο, έτσι έπραξε και η κυβερνητική ομάδα της Ουκρανίας. Είδαν την Ελλάδα μπροστάρη σε βοήθεια για τη χώρα τους, ερμήνευσαν όμως λάθος τη στάση μας, δεν είμαστε υπήκοοι τους, ούτε μπορεί να μας επιπλήξει ο λίγος κ. Ζελένσκι. Ο άνθρωπος που με τα λάθη του μαζί με τα εγκλήματα των φασιστικών ταγμάτων ΑΖΟΦ, αυτά που ο ίδιος δημιούργησε και ανέχθηκε τη συμπεριφορά τους στη συνέχεια, έδωσαν τελικά τον λόγο και την αφορμή για παράδοση μεγάλου μέρος της χώρας του σε εισβολείς. Οφείλουμε συμπαράσταση στον ουκρανικό λαό έναντι του εισβολέα, δεν οφείλουμε όμως ούτε καν τη χλεύη μας στα πιόνια του διεθνούς φασισμού, τα ανθρωπάκια του Κιέβου που έβαλαν το λαό τους και την Ευρώπη σε μεγάλες περιπέτειες.