Ελληνορωσικές σχέσεις: Μετά την ουκρανική κρίση τι;

Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στα «ρεπορτάζ» σχετικά με την εικόνα γύρω από τον πόλεμο στην Ουκρανία από τη μια, και στη ρεαλιστική εικόνα της ρωσικής πολιτικής στο θέμα, από την άλλη. Πίσω από τα «ρεπορτάζ» είναι απολύτως αναγκαίο να επιχειρήσει κανείς να «διαβάσει» τις ρωσικές μακροχρόνιες προθέσεις και την πιθανότητα αυτές να υλοποιηθούν

Του Αλέξανδρου Δημητρίου

Για τους αναλυτές του ρωσικού τρόπου προσέγγισης του «Ουκρανικού» είναι καθαρό: Η Μόσχα είναι πεπεισμένη ότι το κρατικό μόρφωμα που ακούει στην ονομασία, Ουκρανία, δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα σκληρό αμερικανο-ΝΑΤΟϊκό πρότζεκτ με σαφή αντιρωσικό προσανατολισμό. Και το διατυπώνουν ανοικτά: Ουκρανία=Αντιρωσία!

Το 2014, με την ανατροπή της νόμιμα εκλεγμένης κυβέρνησης στο Κίεβο, στο Κρεμλίνο συνειδητοποίησαν ότι αντιμετώπιση του θέματος που άπτεται της ασφάλειας και ακεραιότητας της Ρωσίας, δε μπορεί να γίνει με εργαλεία τα οποία χρησιμοποιεί η αντίπαλη, η Δυτική πλευρά.

Εκεί ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση. Το δημοψήφισμα στην Κριμαία, την οποία οι Δυτικοί προετοίμαζαν για εφαλτήριό τους κατά της Ρωσίας και ο ξεσηκωμός στο Ντονμπάς (Άνοιξη 2014), ξάφνιασαν τη Δύση. Στο Κίεβο επιβλήθηκε ένα καθεστώς απόλυτα αυταρχικό, κατασκευασμένο και υπό τον έλεγχο των ΗΠΑ.

Είναι χαρακτηριστική η φράση που είπε την Άνοιξη του 2016 ο τότε αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, στον Ουκρανό πρόεδρο Ποροσένκο: Έφτασα στο σημείο εσένα να σε βλέπω πιο συχνά από ό,τι τη… γυναίκα μου!

Ανατροπές και η επόμενη ημέρα

Η Ρωσία δεν έφτασε στην έναρξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων στις 24/2/22, σπασμωδικά και απροετοίμαστη, όπως συνεχώς διαρρέουν μεγάλα Δυτικά ΜΜΕ. Ούτε φαίνεται να την νοιάζει το επίσης διατυμπανιζόμενο «επικοινωνιακό κόστος»… Ούτε «ταρακουνήθηκε» η θέση του Πούτιν, όπως ήλπιζαν οι μηχανισμοί που μελετούν, ίσως σωστά στην περίπτωση άλλων χωρών, αλλά που για τη ρωσική πραγματικότητα αποδεικνύεται ότι έχουν… μεσάνυχτα!

Πολλοί σοβαροί αναλυτές, ακόμα και στη Δύση, εκτιμούν πως η Ρωσία έχει σταθερή πρόθεση να πετύχει τους στόχους που έχει βάλει στην Ουκρανία. Δεν φαίνεται να εξετάζει άλλες εκδοχές ή εναλλακτικές λύσεις πέρα από την πλήρη στρατιωτική και πολιτική νίκη της.

Αν πράγματι είναι έτσι, αξίζει να σκεφθεί κανείς τι θα πρέπει να κάνει η Ελλάδα. Έχει θέση για τη μετά κρίση εποχή; Προς το παρόν κρατάει σκληρή εχθρική στάση έναντι της Ρωσίας, στα «βολικά» πλαίσια της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης. Δείχνει προθυμία σε κάθε τι αντιρωσικό, ακόμα και με εκφράσεις προσβλητικές από κορυφαία κυβερνητικά στελέχη της.

Η αποστολή όπλων στην Ουκρανία, η μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό κέντρο μεταφοράς αμερικανικού εξοπλισμού προς τα εκεί, ακόμα το άνοιγμα της Βουλής στον Ζελένσκι που εξελίχθηκε σε φιάσκο με την παρουσία εκεί των δύο ενόπλων του εθνικιστικού κινήματος, «Αζόφ», (καλό είναι να γνωρίζει η ελληνική κοινωνία ότι το κίνημα «Αζόφ» είναι απαγορευμένο, όχι μόνο στη Ρωσία ως εξτρεμιστικό, αλλά και στις… ΗΠΑ!), έχουν κάνει ζημιά στην εικόνα της κυβέρνησης.

Πέρα από αυτό, αναρωτιέται κανείς στην κυβέρνηση ότι η εχθρική στάση της έπαιξε ρόλο στο να μπει και η χώρα μας στη λίστα των «μη φιλικών χωρών» που άνοιξε η Ρωσία;

Σε τροχιά κρίσης;

Ενώ Ελλάδα και Κύπρος, δεμένες στο άρμα των… υψηλών «συμμάχων» ακολουθούν κατά πόδας τις Δυτικές επιλογές, χωρίς καν δείγματα επιμέρους «αυτονόμησης», όπως -ας πούμε- η Ουγγαρία, η Αυστρία, ακόμα και η Γερμανία (εναντίον της οποίας ξεσπαθώνει το Κίεβο αρνούμενο να δεχτεί τον πρόεδρο Σταϊνμάγερ), η ΝΑΤΟϊκή Τουρκία επιδεικτικά απέφυγε να προβεί σε κυρώσεις κατά της Ρωσίας, αναγνωρίζοντας έτσι, εμμέσως πλην σαφώς, τις κινήσεις της Μόσχας για την προώθηση των γεωπολιτικών της συμφερόντων!

Ταυτόχρονα, δε, πουλάει στρατιωτικό εξοπλισμό στην Ουκρανία! Και βέβαια, έχει μετατραπεί σε «γέφυρα» διαπραγμάτευσης Ρώσων και Ουκρανών!

Η μεγάλη εικόνα είναι η εξής: Η εχθρική Αθήνα και… η ουδέτερη Άγκυρα! Σκέφθηκαν, άραγε, κάποιοι στην Αθήνα ότι αφενός στερούν από την Ελλάδα τον ρόλο της «γέφυρας» σε πολύ μεγάλα διεθνή γεγονότα, όπως το «Ουκρανικό», και αφετέρου κατ’ αυτό τον τρόπο μπορεί να ωθούν τη Μόσχα σε μεγαλύτερη προσέγγιση με την Άγκυρα;

Κατά πόσο οι πολιτικοί σε Ελλάδα και Κύπρο ενδιαφέρονται και φροντίζουν να διατηρηθεί το έως τώρα καθεστώς υποστήριξης της Ρωσίας προς τα εθνικά συμφέροντά μας, όπως μεταξύ άλλων το Κυπριακό; Κάτι που «φρενάρει» τη ρωσο-τουρκική προσέγγιση;

Η πρόσφατη απέλαση τεράστιου αριθμού διπλωματών για τα ελληνο-ρωσικά δεδομένα (12), βρίσκει «συμμετρική» απάντηση όπως είναι η πάγια ρωσική, αλλά και διεθνής, πρακτική σε τέτοια θέματα. Αν όμως υπάρξει και «ασύμμετρη» ανάλογη;

-Ακούστηκε, αν και διαψεύστηκε, ότι η Μόσχα ως αποτέλεσμα της «μη φιλικής δράσης» της Αθήνας απέναντί της, μπορεί να αλλάξει την πάγια θέση της στο Κυπριακό και να προχωρήσει σε ντε φάκτο αναγνώριση των κατεχόμενων ως «Τουρκική Δημοκρατία Βορείου Κύπρου»!

-Πόσο θα ήταν εθνικά συμφέρον αν η Ρωσία αρνιόταν στο εξής να επιμένει να στηρίζει την ελληνική θέση για 12 ναυτικά μίλια στο Αιγαίο;

-Αν έδειχνε «κατανόηση» σε αποκαλούμενες «γκρίζες ζώνες», όπως διακηρύσσει η Τουρκία;

-Αν, σε μια καθαρά ανθελληνική προσέγγιση, έδειχνε «κατανόηση» στην έωλη τουρκολιβυκή συμφωνία για ΑΟΖ στη Μεσόγειο;

-Αν «θυμηθεί» και θέσει το θέμα αποστρατικοποίησης των Δωδεκανήσων επικαλούμενη τους όρους της Συμφωνίας Ειρήνης του Παρισιού του 1947;

Στο… μηδέν!

Λογικό είναι ο κάθε Έλληνας να ελπίζει ότι τα καυτά αυτά ερωτήματα να παραμείνουν ως υποθετικός λόγος. Σε έναν κόσμο που αλλάζει μπροστά στα μάτια μας, εκείνοι που είναι αναγκασμένοι να σκέφτονται με βάση το πολιτικό συμφέρον, υποχρεούνται να μελετούν -και- την περίπτωση «πλήρους πολιτικής και στρατιωτικής επικράτησης» της Ρωσίας στην Ουκρανία. Άρα, να κρατούν την… πισινή και να φροντίζουν να αφήνουν ανοικτούς διαδρόμους για μια ελληνορωσική επαναπροσέγγιση στην περίοδο μετά τη λήξη της κρίσης.

Προς το παρόν, ηχεί η θλιβερή φράση του Ρώσου πρέσβη, Μασλόφ, στο αεροδρόμιο της Αθήνας, όπου ξεπροβοδίζει τους απελαθέντες συμπατριώτες του: Οι Ρωσοελληνικές σχέσεις είναι στο… μηδέν!

  1. Με την παρούσα κυβέρνηση στραμμένη και υποταγμένη μόνο στις εντολές των ΗΠΑ
    και λιγότερο στα συμφέροντα της ΕΕ τι δύναται να ελπίζουμε με ποιο τρόπο?
    Ναι η πολιτική εφαρμόζεται σε πολλά επίπεδα.
    Ναι έχουμε εξάρτηση που βαθαίνει στο χρόνο.
    Είχαμε βεβαίως το δικαίωμα να παραμείνουμε ουδέτεροι ως χώρα, αλλά μας το στερήσατε
    με αποφάσεις και ενέργειες που δεν συμφωνεί ο Ελληνικός λαός, αποφασίζει
    ο πρωθυπουργός προσωπικά και μόνο όπως ισχυρίστηκε.
    Και την ώρα που μας γράφεται αυτό το άρθρο 21 Απριλίου 2022 διαβάζουμε δυο ειδήσεις
    που αλληλοαναιρούνται ως προς το συμφέρον της χώρας.
    1……………………………………………….
    Συντάκτης: Newsroom Δημοσίευση: 21-04-2022 • 21:40
    Η προειδοποίηση-απειλή από αξιωματούχο του ρωσικού ΥΠΕΞ
    Η Ρωσία θεωρεί τις αποστολές ξένων όπλων στο έδαφος της Ουκρανίας ως «νόμιμους στρατιωτικούς στόχους», δήλωσε ο Σεργκέι Κοσέλεφ, αναπληρωτής διευθυντής του τμήματος Βόρειας Αμερικής του ρωσικού Υπουργείου Εξωτερικών.

    «Λέμε απευθείας στους εκπροσώπους των ΗΠΑ ότι τις αμερικανο-νατοϊκές μεταφορές όπλων που περνούν από ουκρανικό έδαφος, οι ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν το δικαίωμα να τις θεωρούν νόμιμους στρατιωτικούς στόχους», είπε σε στρογγυλή τράπεζα που διοργάνωσε η Διπλωματική Ακαδημία του Τμήματος με θέμα «Κρίση στις ρωσοαμερικανικές σχέσεις».
    2………………………………………………………..

    21/04/2022 – 22:27μμ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Επειγόντως στις ΗΠΑ ο Κυριακος Μητσοτακης – Τι συμβαίνει
    Σύμφωνα με τον Λευκό Οικο ο Πρόεδρος Μπάιντεν ανυπομονεί να υποδεχθεί τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη στον Λευκό Οίκο στις 16 Μαΐου 2022. Μάλλον συμφωνήθηκε μετά το τηλεφώνημα με τον Μπλινκεν.
    Ανημερα της θλιβερής επετειου του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου του 1967 εντελώς συμπτωματικά, ο Κυριακος Μητσοτακης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αμερικανό υπουργό Εξωτερικών, Άντονι Μπλίνκεν.

    I spoke with @PrimeMinisterGR Mitsotakis about the significant aid @NATO Ally Greece has provided to Ukraine, and other ways to help Ukraine defend itself against Moscow’s brutal war of aggression. The U.S.-Greece relationship has never been stronger or more important.

    Μίλησα με τον @PrimeMinisterGR Μητσοτάκη για τη σημαντική βοήθεια @NATO που έχει παράσχει η Σύμμαχος Ελλάδα στην Ουκρανία, και άλλους τρόπους για να βοηθήσει την Ουκρανία να αμυνθεί ενάντια στον βίαιο επιθετικό πόλεμο της Μόσχας. Η σχέση ΗΠΑ-Ελλάδας δεν ήταν ποτέ ισχυρότερη ή πιο σημαντική.
    …………………………………………………………………………….

  2. Πόση σημασία έχουν οι “καλές σχέσεις”με ένα αναθεωρητικό κράτος που στην Ευρώπη έχουμε να δούμε από την εποχή του Χίτλερ και του Μουσολίνι? Που είσβάλλει στη γειτονική του χώρα με αστείες δικαιολογίες ενώ έχει υπογράψει για την ασφάλεια του με αντάλαγμα ηη Ουκρανία να καταστρέψει τα πυρηνικά της?

    Ενα κράτος που επί 1,5 αιώνα προσπαθεί είτε η Ελλάδα να μην πάρει τη Μακεδονία είτε να την χάσει?
    Ενα κράτος που εξόπλισε τον Κεμάλ συμβάλλοντας στο τέλος του Ελληνισμού στη Μικρά Ασία?
    Ενα κράτος που έφτασε να δίνει ναζιστικό οπλισμό στον Δημοκρατικό Στρατό το 1946-1949 προκαλώντας έτσι τεράστιες καταστροφές στη χώρα? Που προασπαθούσε με το ΚΚΕ και τους πολλούς σλαβομακεδόνες μαχητές του για μια “ανεξάρτητη Μακεδονία”?
    Που ήθελε να ρίξει σύμφωνα με τον αρχηγό του πυρηνικά στο Παρθενώνα?
    Που έδωσε το πράσινο φως στη Τουρκία για την εισβολή στη Κύπρο όταν οι ΗΠΑ έλεγαν στον ΟΗΕ ότι είναι αντίθετες?
    Που εξοπλίζει τον σουλτάνο? Την άλλη αναθεωρητική δύναμη της περιοχής?
    Που αν πετύχει στους στόχους της ανοίγει την πόρτα στη Τουρκία που έχει ακριβώς αντίστοιχους?
    Μια χώρα ενός δικτάτορα που το μόνο που εξάγει είναι πρώτες ύλες? Λες και είναι το Κογκό.
    Με ΑΕΠ που το 2022 θα είναι μεταξύ Ισπανίας και Ινδονησίας!
    Μια χώρα που διαχρονικά προσπαθεί να δημιουργήσει πεμπτοφαλαγγίτες στην Ελλάδα, άλλοτε στην αριστερά (ΚΚΕ) και σήμερα στη δεξιά?

    Με τη Ρωσία είτε στη μορφή της τσαρικής, είτε της σοβιετικής είτε της πουτινικής έχουμε αντίθετα συμφέροντα όπως αποφάσισε η ίδια στα μέσα του 19ου αιώνα κάνοντας στροφή 180 μοιρών από την προηγούμενη πολιτικής της που έβλεπε ταύτιση συμφερόντων.
    Μέχρι να την αναθεωρήσει αυτή την πολιτική θα είμαστε στην απέναντι όχθη. Δεν είναι ότι έχουμε και επιλογή.
    Η Ρωσία θα φτάσει στην Ευρώπη. Δεν θα το κάνει όμως μέσω των τανκς.
    Μετά τη συντριβή της επεκτατικής της λογικής και του σημερινού καθεστώς της θα είμαστε εμείς που θα την βοηθήσουμε να συνδεθεί με την Ευρώπη ώστε να μην γίνει μια Κινεζική αποικία ανταποδίδοντας την συμβολή της στην ανεξαρτησία μας που ποτέ δεν την ξεχνάμε.

  3. Κωνσταντίνε και με τη ναζιστική Γερμανία είχαμε πολύ καλές εμπορικές σχέσεις. Με ανταλλαγή καπνών παίρναμε βιομηχανικά προιόντα. Ξέρεις όμως τι έγινε μετά. Αν ελάχιστα είχαν γίνει πιο πριν ίσως να μην είχε ζήσει η Ευρώπη ότι έζησε. Και τότε θα είχε κόστος. Που κανείς δεν ήθελε και δεν το πήρε. Που το πλήρωσε στο πολλαπλάσιο όμως λίγο πιο μετά.
    Αυτό είναι το νόημα των μέτρων. Που αναμφισβήτητα έχουν κόστος. Μεγάλο θα έλεγα. Αλλά μεγαλύτερο για τη Ρωσία.

    Αλλά για τις ελληνορωσικές διπλωματικές σχέσεις και πότε άλλοτε σταμάτησαν βλέπε και εδώ:
    https://www.liberal.gr/politics/moscha-1941-otan-o-stalin-xegrapse-tin-elliniki-anexartisia/445012

  4. George N, εντελώς άστοχη σύγκριση. Η Γερμανία επετέθη στην Ελλάδα και την κατέλαβε. Τι σχέση έχι το ένα με το άλλο; Οι Αγγλογάλλοι δεν θα είχαν κανένα κόστος, αν είχαν τελεσιγραφικά σταματήσει την Γερμανία. Όχι, δεν φοβήθηκαν το κόστος, αλλά αυτό που λέμε σήμερα θα λέγαμε “υπερβολική αντίδραση” τής Γερμανίας. Κοίταζαν να αποφύγουν τον πόλεμο και τον έφεραν. Καμμία σχέση με την οικονομική ζημιά που είχε υποστεί το 2014 η χώρα μας και που προβλέπεται να είναι πολύ χειρότερη μετά το πόλεμο. Διότι ο πόλεμος θα τελειώσει, αλλά η ζημιά λόγω υπερβολών τού Μητσοτάκη έχει ήδη γίνει.

  5. George N
    Παντως η ΕΣΣΔ δεν επεβαλλε και στηριξε δυο παραξικοπηματα στην Ελλαδα.
    Απο τα οποια η Ελλαδα βγηκε ακρωτηριασμενη και κερδισμενη η Τουρκια.
    Την συγγνωμη του ο Κλιντον να την βαλει εκει που ξερει…

    ΥΓ Σου εχω επισημανει οτι συχνα δειχνεις ανιστορητος.
    Η ΕΣΣΔ ενισχυσε τον Μουσταφα Κεμαλ ως αντιδραση για την εισβολη στην Κριμαια
    και της Ελληνικης 6ης Μεραχιας για την καταστολη της Επαναστασης των Μπολσεβικων.
    Ηταν απο τις… ευφυεις κινησεις του Βενιζελου να ειναι στην σωστη πλευρα της Ιστοριας!
    Σου θυμιζει κατι αυτο..
    Η ΕΣΣΔ δεν ενισχυσε τον Δημοκρατικο Στρατο ουτε με μια σφαιρα!
    Ουτε ειχε εμπλοκη με τους Μακεδονες του ΔΣ.
    Αυτες ηταν δουλειες του φιλου σας του ΤΙΤΟ που η Ελληνικη Δεξια δεν τολμησε ποτε
    ουτε να τον κατηγορησει ουτε να αντιδρασει στην δημιουργια απ’ αυτον του Ομοσπονδου Κρατους της Μακεδονιας
    το1947.
    Μαλιστα αναγνωρισε πανηγυρικα την συσταση της Γιουγκοσλαυιας.

  6. George N

    “Πόση σημασία έχουν οι “καλές σχέσεις” με ένα αναθεωρητικό κράτος που στην Ευρώπη έχουμε να δούμε από την εποχή του Χίτλερ και του Μουσολίνι? Που εισβάλλει στη γειτονική του χώρα με αστείες δικαιολογίες ….”
    Το μόνο αναθεωρητικό κράτος στην Ευρώπη εδώ και τουλάχιστον 50 χρόνια είναι η … “σύμμαχος” Τουρκία, που έχει ήδη εισβάλλει σε τρία γειτονικά της Κράτη (Κύπρος, Ιράκ και Συρία) και σε ένα μακρινό της (Λιβύη) , “με αστείες δικαιολογίες” και όχι μόνο δεν κουνιέται φύλλο, αλλά επιβραβεύεται ΠΑΝΤΑ από τους “συμμάχους μας”, ΗΠΑ και ΕΕ.

    “Ένα κράτος που επί 1,5 αιώνα προσπαθεί είτε η Ελλάδα να μην πάρει τη Μακεδονία είτε να την χάσει?”
    Με εξαίρεση τη Γαλλία και (επίσημα) το Ην. Βασίλειο, ΟΟΟΟΟΟΟΟΛΟΙ οι άλλοι “σύμμαχοι”, ΗΠΑ και ΕΕ, αναγνώρισαν τη Βαρντάρσκα ως “Μακεδονία”, νέτα-σκέτα, και κατακεραύνωναν την όποια χλιαρή αντίδραση της Ελλάδας, ως αντιδραστική, φιλοπόλεμη κτλ κτλ Ήδη η αμερικανικής έμπνευσης και επιβολής ΣτΠ έθεσε τις βάσεις για τη (όχι και τόσο) μελλοντική απόσπαση της Μακεδονίας (άρα και της Θράκης) από το ελληνικό κράτος.

    ‘”΄Ένα κράτος που εξόπλισε τον Κεμάλ συμβάλλοντας στο τέλος του Ελληνισμού στη Μικρά Ασία?”
    Για τη Γαλλία και την Ιταλία μιλάτε, έτσι δεν είναι; Τους, τότε και τώρα, και νυν και αεί , “συμμάχους”. Γιατί οι Μπολσεβίκοι ΔΕΝ ήταν σύμμαχοι, ούτε καν στα χαρτιά. Ας όψεται ο πράκτορας των Δυτικών Βενιζέλος.

    ‘”Ένα κράτος που έφτασε να δίνει ναζιστικό οπλισμό στον Δημοκρατικό Στρατό το 1946-1949 προκαλώντας έτσι τεράστιες καταστροφές στη χώρα? Που προσπαθούσε με το ΚΚΕ και τους πολλούς σλαβομακεδόνες μαχητές του για μια “ανεξάρτητη Μακεδονία”?
    Για το Ην. Βασίλειο μιλάτε, που τροφοδότησε με άφθονο οπλισμό και χρυσές λίρες τον ΕΛΑΣ, εν πλήρει γνώσει του, ότι αυτός θα στραφεί πρώτα και κύρια κατά των πατριωτικών ομάδων; Απλώς, όταν πλέον δεν τους ήταν χρήσιμοι, τους τσάκισαν.

    “Που ήθελε να ρίξει σύμφωνα με τον αρχηγό του πυρηνικά στο Παρθενώνα?”
    Πάντως τα κλεμμένα μάρμαρα του Παρθενώνα, ΔΕΝ είναι στη Μόσχα. Ούτε πρόκειται να επιστραφούν. Τα έχουν υπό την υψηλή προστασία τους οι “σύμμαχοι”.

    “Που έδωσε το πράσινο φως στη Τουρκία για την εισβολή στη Κύπρο όταν οι ΗΠΑ έλεγαν στον ΟΗΕ ότι είναι αντίθετες?”
    ΣΟΒΑΡΑ, τώρα; ΣΟΒΑΡΑ!!!!;;;;; Οι ΗΠΑ ήταν αμέτοχες στο Κυπριακό δράμα, ούτε το οργάνωσαν ούτε το ενέκριναν, ε; Αλλά κυρίως υπεύθυνη ήταν η … Σ. Ένωση!!!! Αδικείτε πολύ τον εαυτό σας.

    “Που εξοπλίζει τον σουλτάνο? Την άλλη αναθεωρητική δύναμη της περιοχής?”
    Στις ΗΠΑ σίγουρα αναφέρεστε, τους μεγάλους “συμμάχους”. Ειδικά τώρα με τον Μπαϊντεν”όπουλο”, αν δεν φτάσουν οι Τούρκοι στην Καλαμάτα , θα είναι μεγάλη έκπληξη.

    “Που αν πετύχει στους στόχους της ανοίγει την πόρτα στη Τουρκία που έχει ακριβώς αντίστοιχους?”
    Η εισβολή στη Συρία έγινε με πλήρη έγκριση των Αμερικανών (και των Ρώσων). Κοινές και συνηθισμένες είναι οι διπλές ή και τριπλές περιπολίες στα βόρεια της χώρας. Επ’ αγαθώ της κοινωνίας, βεβαίως βεβαίως.

    “Μια χώρα ενός δικτάτορα που το μόνο που εξάγει είναι πρώτες ύλες? Λες και είναι το Κογκό. Με ΑΕΠ που το 2022 θα είναι μεταξύ Ισπανίας και Ινδονησίας! ”
    Εκλεγμένος είναι ο Πούτιν, και μάλιστα όχι με … επιστολικές ψήφους, αλλά με κανονικές . Και είναι ξανά και ξανά εκλεγμένος γιατί η χώρα του είχε ΑΕΠ όσο η Ελλάδα και το έφτασε όσο η Ισπανία (δηλαδή 10 φορές πάνω σε μια εικοσαετία, με τα ανάλογα σκαπανεβάσματα). Μ’ όλο τον οικονομικό πόλεμο που του έγινε. Δηλαδή, ΔΕΝ άφησε η χώρα του να γίνει Κογκό, όπως ήταν συνηθισμένοι οι Δυτικοί να συμβαίνει με πλούσιες χώρες που έπεσαν στα νύχια τους (αποικιοκρατία , γαρ). Αυτό είναι το ένα “ασυγχώρητο λάθος” του.
    Ποιο είναι το εξωτερικό χρέος της Ρωσίας και ποιο των Δυτικών χωρών (ΗΠΑ, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, ΗΒ, Ισπανία); Για να δούμε ποιος πραγματικά είναι ο νοικοκύρης και ποιο το λαμόγιο. Άλλο “ασυγχώρητο” λάθος του “δικτάτορα”, η οικονομική ανεξαρτησία. Που ακούστηκε αυτό; Με ποιο δικαίωμα; Ρώτησε τους κλέφτες και τοκογλύφους τραπεζίτες της Δύσης; Αν ακολουθήσουν όλοι το παράδειγμά του, αυτοί τι θα απογίνουν ; Κλέφτες και τοκογλύφοι θα γίνουν ; (ok, ήδη είναι αλλά ποιητική αδεία)

    “Μια χώρα που διαχρονικά προσπαθεί να δημιουργήσει πεμπτοφαλαγγίτες στην Ελλάδα, άλλοτε στην αριστερά (ΚΚΕ) και σήμερα στη δεξιά?”
    Από την πρώτη μέρα “ανεξαρτησίας” υπήρχαν το ρωσικό, το αγγλικό και το γαλλικό κόμμα. ΠΑΝΤΑ τα “ελληνικά” κόμματα ήταν εξαρτώμενα και καθοδηγούμενα από το εξωτερικό. Μας πειράζει το ρωσικό αλλά καταπίνουμε αμάσητο το αγγλικό ή γαλλικό; Αυτό είναι το πρόβλημα; Η προέλευση της εξάρτησης ή η εξάρτηση καθ’ αυτή;

    “Με τη Ρωσία είτε στη μορφή της τσαρικής, είτε της σοβιετικής είτε της πουτινικής έχουμε αντίθετα συμφέροντα όπως αποφάσισε η ίδια στα μέσα του 19ου αιώνα κάνοντας στροφή 180 μοιρών από την προηγούμενη πολιτικής της που έβλεπε ταύτιση συμφερόντων.”
    ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ, από τη στιγμή που η Ελλάδα, με τη δολοφονία του Καποδίστρια, διάλεξε στρατόπεδο, ήταν αναμενόμενο. Δε σημαίνει όμως ότι πρέπει να είμαστε και εχθροί, όπως συμβαίνει όταν στέλνουμε όπλα σε αυτόν που πολεμά εναντίον της Ρωσίας (βλ. Μητσοτάκης) ή όταν στέλνουμε στρατό να τους πολεμήσει (βλ. Βενιζέλος).

    “Η Ρωσία θα φτάσει στην Ευρώπη. Δεν θα το κάνει όμως μέσω των τανκς.”
    Το κάνει μέσω ΦΑ και μάλιστα το αντίθετο συμβαίνει. Η ΕΕ φτάνει στη Ρωσία, μια και έκανε την “kolotoumba” και πλέον εγκρίνει το σχέδιο Πούτιν για την αγορά ρωσικού ΦΑ, μέσω μιας δεύτερης, μετά μιας τρίτης, αργότερα μιας τέταρτης κλπ συναλλαγής, έτσι ώστε αφ’ ενός όλοι τους να “πουλάνε” το παραμύθι στους υπηκόους τους, ότι κανένας τους δεν έκανε πίσω, αφ’ ετέρου το εμπόριο να συνεχίζεται κανονικά, επ’ ωφελεία και των δύο πλευρών. Θάφτηκε η είδηση στα “ανεξάρτητα” ΜΜΕξαπάτησης της “ελεύθερης και δημοκρατικής” Δύσης. Τα εμπάργκο κτλ είναι για το πόπολο, να νομίζει ότι ισχύουν Ηθικές Αρχές σ’ αυτόν τον κόσμο.

    “Μετά τη συντριβή της επεκτατικής της λογικής και του σημερινού καθεστώς της θα είμαστε εμείς που θα την βοηθήσουμε να συνδεθεί με την Ευρώπη ώστε να μην γίνει μια Κινεζική αποικία ανταποδίδοντας την συμβολή της στην ανεξαρτησία μας που ποτέ δεν την ξεχνάμε.”
    Προς το παρόν , οι Δυτικοί την έστειλαν στην αγκαλιά της Κίνας (και της Ινδίας και της Βραζιλίας). Η αποδολλαριοποίηση ξεκίνησε. Κάποιοι στη Δύση θα χτυπάνε γι’ αυτό το κεφάλι τους στον τοίχο ή για την ακρίβεια οι εξαθλιωμένοι και πεινασμένοι ψηφοφόροι τους θα τους το χτυπήσουν.

    “Δεν υπάρχουν αιώνιοι εχθροί ή αιώνιοι φίλοι. Υπάρχουν μόνο αιώνια συμφέροντα”: Ουίνστον Τσώρτσιλ.

    Όταν το καταλάβουν οι “έλληνες” πωλητικοί, ίσως να βελτιωθεί και η ορθογραφία μου.

  7. @Αντίλογε οι ΗΠΑ και στα δύο πραξικοπήματα έψαχναν να δουν ποιοι τα έκαναν. Αυτό που λες είναι απλά ένας μεταπολιτευτικός αστικός μύθος ανάμεσα στους τόσους . Ισως θα είχες κάποιο δίκιο αν είχε γίνει το βελούδινο πραξικόπημα των στρατηγών αλλά δεν έγινε. Θυμίζω ότι οι ΗΠΑ ήταν η μόνη χώρα που έκανε εμπάγκο στην Ελλάδα την επταετία ενώ οι Παπαδοπουλικοί θεωρούν ότι έπεσε γιατί δεν άφησε τις ΗΠΑ να εφοδιάσουν μέσω Ελλάδας το Ισραήλ το 73.

  8. @KOSTAS70
    Για την Τουρκία συμφωνούμε απόλυτα είναι αναθεωρητική πλην όμως δεν είναι η μόνη. Αν δεν είναι αναθεώρηση συνόρων αυτό που κάνει η Ρωσία σήμερα τι είναι?

    Για την Μακεδονία κάνεις δίκη προθέσεων στο τι θα κάνουν οι Δυτικοί στο μέλλον. Μπορεί και να έχεις δίκιο. Θα φανεί. Και αν είναι έτσι προφανώς θα έχουμε σύγκρουση συμφερόντων.
    Αυτό που είναι σίγουρο όμως, γιατί έχει ήδη συμβεί, είναι ότι η Ρωσία με τη συνθήκη του Αγίου Στεφάνου θέλησε τη Μεγάλη Βουλγαρία και την Ελλάδα χωρίς Μακεδονία, ενώ αυτή ήταν (στη μορφή της ΕΣΣΔ) που ήθελε μέσω των πεμπτοφαλλαγιτών του ΚΚΕ “ανεξάρτητη Μακεδονία”
    Αντίθετα ήταν η Αγγλία και οι ΗΠΑ που μας βοήθησαν για να μην συμβεί. Να σημειώσω ότι η Ελληνική Δεξιά ήταν που σταμάτησε τα σχέδια της. Πότε ήταν λάθος τώρα ή τότε? Ηταν λάθος ο Παπάγος? Δεν καταλάβαινε?

    Για το Κυπριακό θα έπρεπε να δεις τις τοποθετήσεις των χωρών στο ΣΑ του ΟΗΕ τότε. Θα εκπλαγείς!

    Το μέλλον θα δείξει αν η Ρωσία τα υπολόγισε σωστά. Μέχρι τότε θα έχουμε αντίθετη άποψη σε αυτό.
    Αλλά θα συμφωνούμε ότι οι σχέσεις των χωρών καθορίζονται από τα συμφέροντα τους.
    Ποτέ δεν κατηγόρησα τη Ρωσία ή την ΕΣΣΔ γιατί κοιτάξανε τα δικά τους. Η συζήτηση είναι για το ποια είναι τα δικά μας.

  9. George N

    Οι Άγγλοι και οι Αμερικάνοι μας βοήθησαν το 46-49 ώστε να μην επεκταθεί ο Κομμουνισμός. Δεκάρα δεν έδιναν για τη Μακεδονία, που θα ανήκει και σε ποιον. Αρκεί να ήταν με το μέρος τους.

    Και αυτό αποδείχτηκε πλέον μετά από 40-50 χρόνια, με την κατάρρευση του κομμουνιστικού μπλογκ, πόσο γρήγορα και εύκολα ονόμασαν και αναγνώρισαν τη Βαρντάρσκα “Μακεδονία” και τους κατοίκους της “Μακεδόνες”, αρκεί να ταχθούν με το δικό τους μπλογκ.

    Και επειδή πάγια τακτική τους είναι το “διαίρει και βασίλευε”, δεν είναι τυχαία ούτε μη υστερόβουλη αυτή η αναγνώριση.

    Αν μη τι άλλο, οι Ρώσοι ήταν συνεπείς προς τους πρώην συμμάχους τους, που παρ’ όλα αυτά δελεάστηκαν από τα δολάρια της Δύσης και τους πούλησαν. Μακάρι οι Ρώσοι να το θυμούνται αυτό, όταν έρθει η ώρα.

  10. George N
    Το να εισαι ανιστορητος συγχωρειτε.
    Και μπορει να θεραπευτει.
    Το να εισαι τοσο αφελης ‘η να πουλας τοση αφελεια αυτο δεν συγχωρειτε αλλα ουτε θεραπευετε .
    Δυστυχως.
    Πηγα να σε βοηθησω με την συγγνωμη του Κλιντον για τα πραξικοπηματα αλλα ουτε αυτο το καταλαβες.
    Ευχομαι η επικειμενη Ανασταση να σε βοηθησει να βρεις τον δρομο σου…

  11. @ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ H συγνώμη του Clinton αφορούσε το ότι οι ΗΠΑ δεν έκαναν περισσότερα για να τελειώσει η χούντα στην Ελλάδα. Ηταν όμως η χώρα που έκανε τα περισσότερα ακολουθούμενες από τη Γερμανία και το ΗΒ γι αυτό και η χούντες παραγγελίες αμυντικών συστημάτων έκαναν στη Γαλλία (ΑΜΧ-30-το τανκ του Πολυτεχνείου, ΑΜΧ-10, Mirage F-1).
    Γνωστές οι σχέσεις των χουνταίων με το άλλο στρατοπεδο και συγκεκριμένα τον Τσαουσέσκου ο οποίος έλεγε στον Μίκη να γυρίσει στην Ελλάδα……να βοηθήσει τον Παπαδόπουλο! τον “φορέα προόδου” και που θα ερχόταν και επίσημη επίσκεψη στην Αθήνα, ο πρώτος ξένος “ηγέτης” τις ημέρες του Πολυτεχνείου! Την ιστορία μαζί του θα συνέχιζε ο “εθνάρχης”!

    υγ αντί για χείρα βοηθείας σε κάποιον που έχει αρκετά μεγάλη σχέση με την Ιστορία θα έλεγα να την ξαναδείς από την αρχή και από τις πηγές αντί απλά να αναπαράγεις τους αστείους αστικούς μύθους της Μεταπολίτευσης.

  12. @KOSTAS70
    Πέρα από συναισθηματισμούς KOSTAS70 θα πρότεινα να κάνεις μια επίσκεψη στα όσα λέχθηκαν από τον Μεταξά την επάυριο της φασιστικής επίθεσης στη χώρα. Εξήγησε ο Μεταξάς στους ιδιοκτήτες των εφημερίδων γιατί η Ελλάδα δεν έχει επιλογή και πρέπει να είναι πάντα με τις δυνάμεις της Θάλασσας. Και αυτά από έναν άνθρωπο που έβλεπε με ευμένεια τη Πρωσία και αργότερα τη Γερμανία με σπουδές εκεί, ενώ γνωστή και η αντιπάθεια του για τους Αγγλοσάξωνες, την αστική δημοκρατία και την ελεύθερη οικονομία.

    Για την σημερινή στάση των ΗΠΑ αναφορικά με τη Μακεδονία αλλά και γενικότερα την Βόρεια Ελλάδα θα πρότεινα να παρακολουθήσεις που πάνε οι Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα (βλέπε κυρίως Θεσσαλονίκη) και τις κινήσεις της προξένου των ΗΠΑ εκεί.

    Και για να το πω αλλιώς αν η Ελλάδαήταν εκεί που είναι η Λευκορωσία το συμφέρον της θα έλεγα ότι θα ήταν σε συμμαχία μαζί της παρά το ότι προσωπικά διαφωνώ σχεδόν με οτιδήποτε έχει σχέση μαζί της (ως κράτος εννοώ βέβαια και όχι τους Ρώσους ως λαό).

  13. George N
    Ενταξει το πραξικοπημα του 1967 και του 1973 το σχεδιασαν οι…Σοβιετικοι μαζι με τον Τσαουσεσκου σε συνεργασια με τον Θοδωρακη!!
    Και ο Κλιντον ζητησε συγγνωμη επειδη δεν εμποδισε τους Σοβιετικους να κανουν το πραξικοπημα στην Ελλαδα!
    Μαζι με τους Σοβιετικους την χουντα την βοηθησαν και οι Γαλλοι και οι οι Βρεταννοι.
    Μονο οι Αμερικανοι τελικα ηταν εναντιον της Χουντας!!
    Για αυτο και ο Νιξον εστειλλε τον Αγκνιου στην Ελλαδα για να διαμαρτυρηθει εναντιον της Χουντας.
    Ποιος ζει τελικα με μυθους και παραμυθια της Χαλιμας φαινετε.
    H περιπτωση σου τελικα δεν εχει να κανει με την Ιστορια αλλα με την ψυχοπαθολογια.
    Αχ και σ’ παιρνα στα σοβαρα…

  14. George N

    “την επάυριο της φασιστικής επίθεσης στη χώρα”

    Η αριστερή διαστρέβλωση τής Ιστορίας δια τής πολιτικοποίησεως, που επεκράτησε μετά την Μεταπολίτευση και είναι τουλάχιστον βλακώδης. Κανείς φασισμός/ναζισμός δεν επιτέθηκε σε κανέναν. Η επίθεση έγινε από την Ιταλία/Γερμανία, στην Ευρώπη και Ιαπωνία στην Άπω Αανατολή. Μην αναπαράγεις αρλούμπες των αριστερών.

    “Και αυτά από έναν άνθρωπο που έβλεπε με ευμένεια τη Πρωσία και αργότερα τη Γερμανία με σπουδές εκεί”

    Η Πρωσία είχε πάψει να είναι ανεξάρτητο βασίλειο από το 1871, όταν ανακηρύχθηκε η ένωση τής Γερμανίας (Β’ Ράιχ). Διάβασε Ιστορία, όπως καλά σού λένε και οι άλλοι, διότι κάνεις χοντρά λάθη.

  15. @ Κωνσταντίνος. Η Γερμανία του Μπισμαρκ είναι η Πρωσία. Ολη της η ιδεολογία εκεί βασίστηκε.
    Δυστυχώς δεν επικράτησε η Γερμανία του Ρήνου παρά μόνο μετά τον Β’ ΠΠ όπου έχουμε και πλήρη αποΠρωσικοποίησή της (και όχι αποΝαζιστικοποίησή τους που ήταν αδύνατη λόγω της καθολικότητας της υποστήριξης του καθεστώτος από τον λαό της Γερμανίας τότε).
    Η διαμάχη ιδεών στο Γερμανικό κόσμο του 19ου αιώνα αναφέρεται συνήθως ως Φιλελευθερισμός – Μπισμάρκιος Ρεαλισμός.
    Ο δε Πρωσικός στρατός της γίνεται το εργαλείο για αυτή τη Γερμανική στροφή προς τον μιλιταριισμό ενώ οι σχολές του (Ακαδημία Πολέμου της Πρωσίας) είναι εκεί που εκπαιδεύτηκαν και ο Μεταξάς αλλά και ο βασιλιας Κωνσταντίνος Α΄

  16. @ Αντίλογος. Επιβεβαιώνεις αυτά που προσπαθείς να καταρρίψεις!
    Είναι ακριβώς η επίσκεψη του “συμπατριώτη” Αγκνιου ο λόγος που εξηγεί τη στροφή της πρώτης χούντας προς τη “φιλελευθεροποίηση” Το εμπάργο στη χούντα το έχει επιβάλλει ο Τζόνσον και το συνεχίζει ο Νίξον. Η Ελλάδα είναι πλήρως απομονωμένη από ΗΠΑ αλλά έχει πεταχτεί και έξω και από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Είναι ο Αγκνιου (ουσιαστικά η δεξιά πτέρυγα των Ρεπουμπλικάνων) που κόντρα στις επιθυμίες του Κίσινγκερ! και του Στειτ Ντιπάρτμεντ ζητάει μια άλλη πολιτική απέναντι στην Ελλάδα.
    Φιλελευθεροποίηση με αντάλλαγμα την έξοδο από την απομόνωση και μικρότερο εμπάργκο.
    Είναι και ο λόγος που ο μεν Παπαδόπουλος πηγαίνει σε δημοψήφισμα για το πολίτευμα σε συνέχεια της επίσκεψης και ο λόγος που προγραμματίζει τις εκλογές του Φεβρουαρίου του 1974, επίσης ο λόγος που πολιτικός (ο Μαρκεζίνης) αναλαμβάνει πρωθυπουργός για να τις διεξαγάγει αλλά και ο λόγος που ο Παπαδόπουλος τα σπάει με τους λοχαγούς που τον ανατρέπουν μετά το Πολυτεχνείο (δεύτερη χούντα).
    Θα πρότεινα να αρχίσεις να διαβάζεις Ιστορία έτσι για αλλαγή και να μην μένεις στους αστείους αστικούς μύθους της Μεταπολίτευσης.

  17. George N

    Άλλο να γράφεις Ιστορία και άλλο να κατασκευάζεις, όπως κάνεις εσύ. Αλήθεια, σκέφτηκες ποτέ να ασχοληθείς με την θεωρία τής Ιστορίας; Θα είχες πλούσιο πεδίο δράσης….

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Η διαφορετικότητα είναι η αδυναμία μας

Τις προάλλες εκατοντάδες άνθρωποι τραυματίστηκαν ενώ πάνω από πέντε έχασαν τη ζωή τους στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου της...

«Η υπεράσπιση συνόρων δεν είναι έγκλημα»!

Ήταν μια υπόθεση που είχε απ’ όλα. Μάχη μεταξύ ΜΚΟ και πολιτικών, ρητορική υπέρ και κατά των ανοιχτών συνόρων, κατηγορίες για «απαγωγή»...

Η σύγκρουση Τραμπ-Ερντογάν στη Συρία

Η Τουρκία θέλει να ελέγχει πλήρως τη «νέα Συρία» μέσω μιας φιλοτουρκικής και άμεσα κατευθυνόμενης από την Άγκυρα συριακής...

Το Κουρδικό στο προσκήνιο

Το Ισραήλ είναι ο μεγάλος κερδισμένος με τις εξελίξεις στη Συρία, γιατί μετά την ανατροπή του Άσαντ αποχώρησαν από...