Του Αερόπληκτου
Την εποχή που υπήρχε γενική απαγόρευση κυκλοφορίας λόγω του covid, τότε που όλοι μας ήμασταν κλεισμένοι στα σπίτια μας παρακολουθώντας με αγωνία τον κ. Τσιόδρα και τις ανακοινώσεις του, και που για να πετάξουμε τα σκουπίδια χρειαζόταν να στείλουμε sms στον Χαρδαλιά, η κυβέρνηση των «αρίστων» συνέχιζε απρόσκοπτα το σημαντικό νομοθετικό της έργο.
Άσχετα αν ο πρωθυπουργός ζητούσε από την αντιπολίτευση να διακόψει προσωρινά τον θεσμικό της ρόλο, εκείνον της αντιπολίτευσης δηλαδή, λόγω της πανδημίας και των έκτακτων συνθηκών.
Εκείνη όμως συνέχιζε κανονικά και μάλιστα μέσω τηλεδιάσκεψης την ψήφιση νόμων που βολεύουν τους φίλους της επιχειρηματίες.
Έτσι, με τηλεδιάσκεψη ψηφίστηκε τότε εκτάκτως η κατάργηση των κρατικών αεροπορικών αρχών στα αεροδρόμια, και η ίδρυση μιας νέας ολιγομελούς ευέλικτης «ανεξάρτητης» Αρχής που από την Αθήνα θα ελέγχει στο εξής τα 35 περίπου ελληνικά αεροδρόμια, τα δεκάδες πεδία προσγείωσης, τα επίσης δεκάδες ελικοδρόμια, τις αερολέσχες, και γενικά όλες τις αεροπορικές δραστηριότητες.
Μάλιστα, όταν ο υπουργός Μεταφορών ρωτήθηκε από βουλευτή της αντιπολίτευσης πως θα μπορούν να ελέγχονται οι δραστηριότητες των ιδιωτών στα αεροδρόμια εκ του μακρόθεν, εκείνος απάντησε με σιγουριά «μα καλά, δεν έχετε ακούσει για τα ραντάρ;».
Ναι, έτσι ακριβώς. Θα ελέγχεται η νομιμότητα μιας πτήσης, τα έγγραφα του αεροσκάφους, η πλοϊμότητά του, τα πτυχία των πιλότων, ο ανεφοδιασμός του με καύσιμα, και άλλα χίλια πράγματα που αφορούν μια πτήση μέσω… ραντάρ!
Πριν λοιπόν από δυο μήνες η νέα αρχή ΑΠΑ ανέλαβε επίσημα τις νέες αρμοδιότητές της.
Στα δε αεροδρόμια έπαψε να υπάρχει επιτόπιος κρατικός έλεγχος, με αποτέλεσμα οι ιδιώτες (αερ. εταιρίες, εταιρίες εξυπηρέτησης, εταιρίες καυσίμων, κτλ.) να αυτορυθμίζονται και να αυτοελέγχονται, χωρίς καμιά κρατική επίβλεψη όσον αφορά την τήρηση της διεθνούς και ελληνικής αεροπορικής και όχι μόνο νομοθεσίας.
Το κράτος δηλαδή απεμπόλησε στους ιδιώτες την τήρηση των νόμων.
Ξεπερνώντας κάθε νεοφιλελεύθερη αντίληψη και ιδεοληψία, ακόμη και τον ίδιο τον Άνταμ Σμιθ, που πίστευε στην ελεύθερη αγορά, στο αόρατο χέρι, αλλά υπογράμμιζε την αδήριτη ανάγκη της κρατικής επίβλεψης επί της αγοράς.
Και ενώ λοιπόν η κυβέρνηση κατάργησε τους κρατικούς ελέγχους, και μάλλον περιμένει να εφευρεθούν ειδικά ραντάρ για να παρακολουθούνται από την Αθήνα οι δραστηριότητες στα αεροδρόμια, οι ιδιώτες κάνουν ό,τι τους καπνίσει, χωρίς καμιά κρατική εποπτεία, με αποτέλεσμα να γίνονται μέχρι και σοβαρές εκπτώσεις ασφάλειας.
Και αυτό είναι λογικό αφού ο σκοπός ύπαρξής τους είναι το κέρδος και μόνο αυτό.
Μέχρι να γίνει κανένα «κακό», να μάθουν οι δημοσιογράφοι και οι αμέριμνοι επιβάτες τι ακριβώς έκανε η κυβέρνηση χωρίς να το πάρει χαμπάρι κανείς, να αρχίσουν να αναζητούν ευθύνες, και να τρέχουν όλοι οι «αρμόδιοι» κυβερνητικοί και να μη φτάνουν.
Και τι κάνει λοιπόν η περίφημη νέα Αρχή, που στελεχώθηκε στην πλειονότητά της από άσχετους φυτευτούς υπαλλήλους, ακυρώνοντας και καταργώντας τους ήδη υπάρχοντες έμπειρους και καταρτισμένους της παλιάς ΥΠΑ;
Προσλαμβάνει με απ’ ευθείας ανάθεση ιδιωτική «εταιρία αεροπορικών συμβούλων», που προφανώς στήθηκε στο πόδι από κάποιον επιτήδειο, για να εκπαιδεύσει τους υπαλλήλους της σε αεροπορικά θέματα!!!!!
Κατόπιν εορτής δηλαδή, και ενώ ήδη έχει την πλήρη αρμοδιότητα για ό,τι συμβαίνει στα αεροδρόμια.
Όπως λοιπόν αναφέρει η απόφαση της ΑΠΑ με αριθ, πρωτ. Α.Π.Α./ 566/22, που δημοσιεύτηκε χθες στη Διαύγεια του κατασυκοφαντημένου ΓΑΠ:
«Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας θα προβεί, με διαδικασία απευθείας ανάθεσης χωρίς εκ των προτέρων δημοσίευση-λόγω του κατεπείγοντος– στη δαπάνη για παροχή εξειδικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών, παροχής τεχνικών συμβουλών στον τομέα των Αερομεταφορών(CPV 80340000-9 Ειδικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες) και εκπαίδευσης του προσωπικού (CPV80000000-4 Υπηρεσίες εκπαίδευσης και επιμόρφωσης) για την εκτέλεση των καθηκόντων πιστοποίησης, εποπτείας και επιβολής στον τομέα των αερομεταφορών . Η δαπάνη θα υλοποιηθεί με Πάγια Προκαταβολή, με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης λόγω κατεπείγοντος κατά τις διατάξεις της παρ.1,2 γ και 6 του άρθρου 32 , του αρ. 32Α και 269 του Ν.4412/16 όπως ισχύει, σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα».
Ναι, καλά διαβάσατε.
Κατάργησαν τους κρατικούς αεροπορικούς ελέγχους στα αεροδρόμια, εξαφάνισαν τους ειδικά εκπαιδευμένους υπαλλήλους της ΥΠΑ που επί 60 και πλέον χρόνια έλεγχαν τη νομιμότητα και επέβαλλαν τις ανάλογες κυρώσεις στους παραβάτες, καθιστώντας τη χώρα μας μια από τις ασφαλέστερες παγκοσμίως σε αεροπορικό επίπεδο, και προσέλαβαν στη νέα Αρχή κάποιους λίγους άσχετους, και τώρα πληρώνουν κατεπειγόντως και με απ’ ευθείας ανάθεση ιδιώτες συμβούλουςγια να τους επιμορφώσουν σε αεροπορικά θέματα, για να ελέγχουν τα αεροδρόμια από την Αθήνα, με ή χωρίς ειδικά ραντάρ.
Αριστεία από τα Λιντλ.