Σιδηρόδρομοι: Έλεος, κύριε Μητσοτάκη!

Του Ανδρέα Καψαμπέλη

«Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες» βροντοφώναξε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποσχόμενος (για άλλη μια φορά) μια «νέα εποχή για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους»…

Τα πρωθυπουργικά τα λόγια τα μεγάλα θα είχαν κάποια αξία εάν δεν τα είχε επαναλάβει (σε ποικίλες εκδοχές) ουκ ολίγες φορές έως τώρα. Όχι μόνο πριν, αλλά ύστερα και από την πολύνεκρη τραγωδία εδώ και πάνω από δύο χρόνια. Μεγάλα λόγια που αποδείχτηκαν (ως συνήθως) επικοινωνιακές φούσκες…

Τα εξιλαστήρια θύματα που χρησιμοποίησε -υπουργοί κ.λπ.- για να φορτώσει τις ευθύνες υπήρξαν αρκετά βεβαίως, αλλά πολλά ήταν και τα δικά του λόγια, σε προσωπικό επίπεδο. Όπως και πολλές οι πιρουέτες του ανάλογα με τις κατά καιρούς συνθήκες…

Από τις παραμονές των εκλογών του 2019 δεσμευόταν ότι «όσον αφορά τους σιδηροδρόμους, επιμένουμε σε παρεμβάσεις οι οποίες δεν είναι πολύ ελκυστικές, δεν είναι πολύ “σέξι”». Κι ενώ είχε προβλέψει (σωστά!) ότι υπό εκείνες τις συνθήκες τα τρένα «μάλλον θα εκτροχιάζονταν», έως το 2023 δεν έκανε τίποτε…

Ακόμη και μετά την τραγωδία, προεδρεύοντας σε σύσκεψη (14 Μαρτίου 2023) για την «επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων», υποσχόταν ότι «η ανάταξή τους δεν αποτελεί απλά ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια κι ένα προσωπικό, δικό μου στοίχημα».

Μια εβδομάδα αργότερα δήλωνε τηλεοπτικά στον Στ. Θεοδωράκη ότι προγραμμάτιζε συνάντηση με την Ιταλίδα πρωθυπουργό Μελόνι για να «ξαναμιλήσουμε ανοιχτά με τη Hellenic Train και να βρούμε ένα νέο πλαίσιο, ώστε να μας φέρνει τα καλύτερα τρένα της και όχι σαπάκια». Επί δύο χρόνια δεν έκανε επίσης τίποτε. Μόλις πρόσφατα και υπό το βάρος των εξελίξεων άρχισαν να ψελλίζουν ότι αρχίζει η επαναδιαπραγμάτευση. Φοβερή ταχύτητα, ε;

Είχε, όμως, προηγηθεί το εξής: Τον Ιούλιο του 2022 η κυβέρνησή του τροποποιούσε (με έκπτωση 90,4%!) τη σύμβαση που υποχρέωνε τη Hellenic Train να κάνει επενδύσεις 645 εκατ. ευρώ, ενώ της έδινε και για 15 χρόνια 50-62 εκατ. ετησίως για τις «άγονες γραμμές»!

Μετά την πρώτη επέτειο της τραγωδίας, το 2024, κατακεραυνώνοντας την αντιπολίτευση στη Βουλή κατά την πρόταση μομφής -και εγκωμιάζοντας τον τότε υπουργό Σταϊκούρα πριν τον θυσιάσει-, πανηγύριζε ότι «έχουν γίνει πολλά μετά το δυστύχημα των Τεμπών για να γίνουν τα τρένα πιο ασφαλή». Θεωρούσε τότε -εν όψει και εκλογών- ότι την είχε σκαπουλάρει…

Ακόμη κι όταν βγήκαν φέτος εκατομμύρια στους δρόμους έλεγε στη συνέντευξή του στον Σρόιτερ, τέλη Ιανουαρίου, ότι «κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να ανατάξουμε τα τρένα μας, έχουμε επενδύσει στα μέσα μαζικής μεταφοράς…»

Τελικά, μπροστά στην απειλητική κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, άλλαξε τροπάριο. «Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος» μας είπε τον Μάρτιο, αναλαμβάνοντας πάλι «προσωπική δέσμευση», αλλά για «άρτια και ασφαλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως το 2027» (!)

Και τώρα μοιράζει φούμαρα ότι θα αλλάξει όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες. Κάπως… νωρίς δεν το θυμήθηκε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Tο… μέλι του Κυριάκου

«Να σε κάψω, Γιάννη, να σε αλείψω μέλι». Όπως κάθε ελληνική παροιμία, βγαλμένη από τα βάσανα του λαού, εμπεριέχει...

Προς γνώσιν και συμμόρφωσιν…

Ο πρόεδρος Τραμπ αποφάσισε να βγάλει τη χώρα του από τον πόλεμο στην Ουκρανία, να πάψει να χρηματοδοτεί τον...

Προσευχηθείτε, γιατί χανόμαστε

Αυτό που διδάσκει η ανθρώπινη εμπειρία είναι η ανυπαρξία βεβαιοτήτων. Όλα είναι κανονισμένα -τουλάχιστον έτσι νομίζουμε στην αρχή- μέχρι...

Ηρωικές πράξεις… 

Ράγισαν και οι πέτρες. Δάκρυσαν τα βουνά. Μαλάκωσαν κι οι πιο σκληρές καρδιές. Αν ζούσε η μακαρίτισσα η Τασσώ...