Του Χρήστου Μπολώση
Αυτό το σκαμπρόζικο αποκριάτικο τραγουδάκι «Ανέβηκα στην πιπεριά, μαυρομάτα και ξανθιά» δεν μπορεί παρά να το έχετε ακούσει. Εγώ δεν χρειάστηκε ν’ ανέβω στην πιπεριά για να (ξανα)ανακαλύψω την κατάντια μας.
Φίλος μού έστειλε από τη Φλώρινα ένα βαζάκι με «Χαβιάρι πιπεριάς». Έχω την περιέργεια να διαβάζω τις ετικέτες κάθε προϊόντος, που πέφτει στα χέρια μου, για να μαθαίνω πόθεν κρατάει η σκούφια του.
Ε, λοιπόν, αυτοί που είπαν ότι η περιέργεια σκότωσε τη γάτα είχαν απόλυτο δίκιο. Η φίρμα ελληνική, που έχει την έδρα της στη ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας. Όμως, οποία έκπληξη (η περιέργεια που λέγαμε) όταν λίγο παρακάτω διάβασα: «Παρασκευάζεται στην North Macedonia».
Αισθάνθηκα εθνική υπερηφάνεια, σαν τους κ. Τσίπρα και Κοτζιά, που η ελληνική φίρμα χρησιμοποιεί τον όρο «North Macedonia» και όχι σκέτο «Macedonia», όπως όλοι οι Σκοπιανοί.
Μόλις πέρασε η ανατριχίλα, έβρισα με λόγια κατάλληλα για ενηλίκους άνω των 30 ετών για την ξεφτίλα μας.
Ρε ούτε «χαβιάρι πιπεριάς» δεν μπορούμε να φτιάξουμε;
Εκεί που κάποτε ήταν η καρδιά της ελληνικής βιομηχανίας και που τώρα έχει μαραζώσει διότι φέραμε την πράσινη ανάπτυξη, τρομάρα μας. Ούτε ένα εργοστάσιο να επεξεργάζεται τις πιπεριές και να βγάζει «χαβιάρι» δεν μπορούμε;
Και μη μου πει κάποιος ότι υπάρχει μεγάλη κατανάλωση και δεν προκάνουμε, διότι θα του βάλω πιπέρι στο στόμα.