Ιδιωτικοποιήσεις που σκοτώνουν

Του Γιώργου Χατζηδημητρίου

Στη Βρετανία, οι σιδηρόδρομοι ιδιωτικοποιήθηκαν γύρω στο 1994. Λίγα χρόνια αργότερα, η συντριπτική πλειονότητα των Άγγλων έφτασε να ζητεί την επανακρατικοποίηση των τρένων.

Ακολουθώντας τη δοκιμασμένη συνταγή του απάνθρωπου νεοφιλελευθερισμού, προηγήθηκε το «σπάσιμο» των σιδηροδρόμων σε διαφορετικές εταιρίες κι ύστερα το ξεπούλημα σε ελκυστικά «φιλέτα».

Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής δεν άργησαν να φανούν. Τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα -τέσσερα σοβαρά στα πρώτα χρόνια λειτουργίας- στις μέχρι τότε πανασφαλείς γραμμές της Αγγλίας έγιναν κανόνας.

Τα πρωτοφανή συμβάντα υποχρέωσαν τους δημοσιογράφους της χώρας να γράψουν την αλήθεια. Ο συνδυασμός της ιδιωτικοποίησης, η οποία δίνει προτεραιότητα στο κέρδος και συνακόλουθα επιδιώκει τη μείωση του κόστους, υποβαθμίζοντας την ασφάλεια των επιβατών, με την αύξηση στα εισιτήρια, τα οποία έφτασαν να είναι τα ακριβότερα στην Ευρώπη, προκάλεσε στη χώρα τη δυσφήμηση του ασφαλέστερου μέσου μαζικής μεταφοράς.

Χιλιάδες έμπειροι μηχανικοί κι εργάτες των συνεργείων αντικαταστάθηκαν από φθηνότερους εργαζομένους των υπεργολάβων. Πόσο ωφελήθηκε η οικονομία τους από τέτοιες επιλογές των τοπικών Χατζηδάκηδων, ο οποίος έκλεισε δυναμικές επιχειρήσεις του Δημοσίου στη δική μας χώρα για να χτίσει ασύδοτα ιδιωτικά μονοπώλια;

Το λένε τα στοιχεία. Το αγγλικό δημόσιο ήταν αναγκασμένο να χρηματοδοτεί ετησίως με 3 δισ. στερλίνες τους ιδιωτικοποιημένους πλέον σιδηροδρόμους, ποσό τριπλάσιο σε σχέση με την αντίστοιχη χρηματοδότηση τον καιρό που ήταν δημόσιοι. Κάθε σύμπτωση με τα δικά μας, όπου η ιταλική κρατική FSI Trenitalia, που ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, χρηματοδοτείται με 750.000.000 ευρώ ετησίως, λες κι η γραμμή Αθήνα – Σαλονίκη είναι άγονη, δεν είναι καθόλου συμπτωματική.

Αυτές είναι, όμως, οι αντοχές της προσκυνημένης πολιτικής «ελίτ» της χώρας. Προκειμένου να επιβιώσουν και να περιφέρουν το θλιβερό σαρκίο τους χαριεντιζόμενοι σε κοσμικές εκδηλώσεις των αθηναϊκών ρετιρέ, ξεπουλάνε κοψοχρονιά τον δημόσιο πλούτο σε κρατικές ξένες εταιρίες, υποθηκεύοντας ουσιαστικά τη στρατηγική δυνατότητα της χώρας να σχεδιάζει το μέλλον της με εθνικούς όρους.

«Αν δεν ήμουν πολιτικός, θα κατέβαινα κι εγώ στο Σύνταγμα». Κάπως έτσι το έθεσε συνοπτικά ο υπουργός Επικρατείας του Μητσοτάκη, Άκης Σκέρτσος. Ο άνθρωπος των βιομηχάνων, όπως είναι πολιτογραφημένος ο Σκέρτσος, μας είπε ότι θα ερχόταν κι αυτός μαζί μας να διαδηλώσει στους δρόμους την περασμένη Κυριακή, απλώς τον… εμπόδισε η πολιτική του ιδιότητα. Από πότε ένας πολιτικός δυσκολεύεται να συναγελάζεται, να συμφύρεται ανεμπόδιστα και να κάνει παρέα με τον λαό; Από τη στιγμή που αρχίζει να νιώθει την απειλή στο βλέμμα του διπλανού. Δεν θέλει και ρώτημα…

Για να το κάνουμε φραγκοδίφραγκα: τι είναι αυτό που εμποδίζει έναν πολιτικό να κατεβαίνει στα μεγάλα γεγονότα μαζί με κανονικούς ανθρώπους; Ο φόβος! Αν κατηφόριζαν την Κυριακή στο Σύνταγμα, κι αυτός κι ο Άδωνις Γεωργιάδης κι ο Βορίδης κι ο Φλωρίδης κι ο Χατζηδάκης κι η Κεραμέως -ας μην απαριθμώ τώρα όλη αυτή την απωθητική «πινακοθήκη των ηλιθίων», που θα έλεγε ο αείμνηστος Τσιφόρος-, ο κόσμος ανυπόκριτα θα εκδήλωνε την αγάπη του και τα καλά του αισθήματα σε τούτες τις πολιτικές διασημότητες…

  1. Γιατί Κ.Α. Καραμανλή χαρίσατε 567 εκατομμύρια στους Ιταλούς;;;;; Γιατί Κ.Α. Καραμανλή χαρίσατε 567 εκατομμύρια στους Ιταλούς;;;;;

    Τον Ιούνιο του 2022 η κυβέρνηση έφερε προς κύρωση στη Βουλή τροποποιημένη τη σύμβαση που είχε υπογραφεί τον Νοέμβριο του 2020 μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Hellenic Train (15ετίας).
    Μ’αυτή, οι μεν ελάχιστες υποχρεωτικές επενδύσεις της Hellenic Train σε τροχαίο υλικό και υποδομές μειώθηκαν από τα 645 στα 77 εκατομμύρια ευρώ, οι δε οικονομικές υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου ύψους 750 εκατ. ευρώ (προς την Hellenic train, προφανώς), παρέμειναν αμετάβλητες, αλλά αφαιρέθηκε η υποχρέωση ολοκλήρωσης της σύμβασης 717 και του ETCS.
    Δηλαδή καμιά 567 εκατομμύρια δώρο και 57 νεκροί και λαθρεμπόριο καυσίμων και συγκάλυψη!!!!
    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΓΙΝΑΝ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΚΑΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, σε συνεργασία με την ιταλική μαφία (που ελέγχει τον ιδιοκτήτη της Hellenic Train, ήτοι τον ιταλικό ΟΣΕ -Ferrovia dello Stato).
    ΕΠΙΣΗΣ: ΨΑΞΤΕ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΟΥ ΑΞΙΑΣ 1 ΔΙΣ ΣΤΗ ΝΆΠΟΛΗ (GL OIL?) από την οικογένεια Μητσοτάκη, μέσω offshore.
    Στοιχείο υπάρχουν…..
    Σκέτη Σικελία!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Τρόφιμα: Ακρίβεια δίχως τέλος

Μικρή επιβράδυνση κατέγραψε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο, ωστόσο αυτή προήλθε από παράγοντες που δεν σχετίζονται με τις...

Ανατιμήσεις «φωτιά» σε ενοίκια και λογαριασμούς

Σε αδιανόητο εφιάλτη έχει μετατραπεί το κόστος ζωής για τη μέση ελληνική οικογένεια, καθώς μετά τα φαινόμενα αισχροκέρδειας στα...

Σχέδια αποικισμού και αγορές ακινήτων

Η Ελλάδα δεν συνορεύει με την Ελβετία και το Λουξεμβούργο, αλλά με χώρες όπως η Τουρκία και η Βουλγαρία,...

Fake πραγματικότητα η συγκράτηση των τιμών

Μικρές αυξήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ κατά μόλις 0,6% καταγράφει νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τον μήνα Φεβρουάριο,...