Σχεδόν δύο χρόνια μετά την ελληνική προσφυγή και τέσσερα χρόνια από την αρχή του σκανδάλου, με απόφαση του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (C58927, 10/1/25) ακυρώνεται το Ευρωπαϊκό Εμπορικό Σήμα «Turkaegean».
Σύμφωνα με τη δήλωση του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, «η Ελλάδα με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ισχυρή στο διεθνές στερέωμα και υπερασπίζεται με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα τα εθνικά της συμφέροντα και στο εμπορικό πεδίο. Διεκδικούμε το δίκιο μας με όλες μας τις δυνάμεις και με κάθε έννομο μέσο. Έτσι φτάσαμε και στη δικαίωση με την προσβολή του Ευρωπαϊκού Εμπορικού Σήματος “Turkaegean”».
Το σκάνδαλο «Turkaegean» αποκαλύφθηκε το 2021, και μόνο τότε σήμανε συναγερμός στην Αθήνα για να ανακοπεί η επιχείρηση της Τουρκίας να οικειοποιηθεί το Αιγαίο στα μάτια της διεθνούς κοινής γνώμης.
Σε όλο τον πλανήτη
Η τουριστική διαφημιστική καμπάνια απλώθηκε σχεδόν σε όλο τον πλανήτη, με διαφημιστικές καταχωρίσεις στα μεγαλύτερα διεθνή μέσα ενημέρωσης (CNN, «New York Times», «Le Monde» κ.λπ.) και σε πολυσύχναστα αεροδρόμια και σιδηροδρομικούς σταθμούς του πλανήτη. Ο τότε υπουργός -και αυτοπροβαλλόμενος ως υπερπατριώτης- Άδωνις Γεωργιάδης προσπάθησε με αστείο τρόπο να επιρρίψει τις ευθύνες στους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, διατάζοντας τη διενέργεια ΕΔΕ, αλλά τον «κάρφωσαν» οι ίδιοι οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Σημάτων και του πρώην υπουργείου Εμπορίου. Αφού δεν έπιασε αυτό το «κόλπο», έβαλε στο στόχαστρο τον τότε υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια με ανεπιτυχή αποτελέσματα, για να ακολουθήσει η ελληνική προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Φεβρουάριο του 2023, που καρποφόρησε χθες.
Ο πρόεδρος του ΟΒΙ, Δημήτρης Χρόνης, ανέφερε: «Η απόφαση ακύρωσης του “Turkaegean” ικανοποιεί πλήρως τις ελληνικές θέσεις και δικαιώνει σε απόλυτο βαθμό την απόφαση να καταφύγουμε στην προσβολή του σήματος».
Ο γενικός διευθυντής του ΟΒΙ, Παναγιώτης Κανελλόπουλος, σχολίασε: «Στην υπόθεση “Turkaegean” o ΟΒΙ, μαζί με τους νομικούς παραστάτες που εκπροσώπησαν τη χώρα, δουλέψαμε συστηματικά και μεθοδικά για να έρθει το σημερινό θετικό αποτέλεσμα σε μια δύσκολη νομική μάχη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σχεδόν ταυτόχρονα, το USPTO (Γραφείο Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ) ζήτησε να δώσουν διευκρινίσεις εντός 20 ημερών η Τουρκία και ο Τουρκικός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης (TGA) για τον σκοπό και τον λόγο που επέλεξαν το εμπορικό σήμα «Turkaegean», προαναγγέλλοντας ενδεχομένως μία παρόμοια απόφαση ακύρωσης.
Δημοσιεύεται στη «δημοκρατία»