Συνιστούν «ψυχολογική υποστήριξη» σε όσους φοιτητές διαβάζουν την αρχαία ελληνική γραμματεία! – Κατακεραυνώνει τις καινοφανείς απόψεις των ανωτάτων ιδρυμάτων ο Μπόρις Τζόνσον
Tου Δημ. Παππά
Η πολιτική ορθότητα στρέφεται τώρα και κατά της ελληνικής μυθολογίας συμπαρασύροντας τους ήρωές της στον πόλεμο που έχει κηρύξει σε κάθε τι παλαιό που δεν συνάδει με την σύγχρονη κουλτούρα των μειονοτήτων.
Η αρχαιοελληνική γραμματεία, στην οποία στηρίχθηκε ο Δυτικός Πολιτισμός, βάλλεται από τα βρετανικά πανεπιστήμια, τα οποία έφθασαν στο σημείο να πιστεύουν ότι φοιτητές τους κινδυνεύουν από το διάβασμα της «Ιλιάδος» και της «Οδύσσειας». Την ώρα που ο οσκαρικός σκηνοθέτης Κρίστοφερ Νόλαν ανακοίνωνε ότι θα σκηνοθετήσει την πιο ακριβή του ταινία έως τώρα, την «Οδύσσεια», με κορυφαίους ηθοποιούς του , το πανεπιστήμιο του Έξετερ συμβουλεύει τους φοιτητές που διαβάζουν ελληνική μυθολογία να αναζητήσουν ψυχολογική στήριξη (!) εάν θεωρήσουν ότι η μελέτη των Ελλήνων θεών και ημίθεων, των μύθων του Αισώπου και των κορυφαίων έργων Ελλήνων συγγραφέων τους ενοχλήσει πάρα πολύ.
Συγκεκριμένα το γνωστό πανεπιστήμιο εξέδωσε ανακοίνωση για τους προπτυχιακούς φοιτητές της ενότητος «Women in Homer» ότι μπορεί να βρούν την ύλη του μαθήματος «άβολη και προκλητική», ειδικά δε στις αναφορές για την βρεφική θνησιμότητα, τον βιασμό και την σεξουαλική βία. Οι Αρχές του πανεπιστημίου, θέλοντας να υιοθετήσουν πλήρως την πολιτική ορθότητα που έχουν επιβάλει κάποια κινήματα της τελευταίας δεκαετίας, ενημερώνουν πως εάν κάποιοι αισθανθούν έντονο στρές από την ανάγνωση των κειμένων για την Ωραία Ελένη, την Εκάβη, την Ανδρομάχη, την Θεά Αθηνά ή την Αφροδίτη, δεν πρέπει να διστάσουν ακόμη και να φύγουν από την τάξη, να επικοινωνήσουν με τον αρμόδιο κρατικό φορέα ψυχικής στηρίξεως και να μιλήσουν κατ΄ιδίαν με τον καθηγητή για το πως να ξεπεράσουν το στρές. Θα μπορούσε να ήταν αστείο, αλλά δυστυχώς παρατηρείται μια τάσις από τους σύγχρονους ηθικοπλάστες να εξαφανίσουν τα αρχαία ελληνικά συγγράμματα και ο φοιτητής να περιορισθεί στην ανάγνωση βιβλίων που τον στρέφουν κατά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Με το που έγινε γνωστή η είδηση προκλήθηκε σάλος. Υπήρξε παρέμβαση Βρετανών καθηγητών άλλων πανεπιστημίων, αλλά και του πρώην Πρωθυπουργού της χώρας, Μπόρις Τζόνσον, λάτρη της ελληνικής Ιστορίας και γνώστη της ελληνικής γλώσσας. Και δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά από την στιγμή που, το 2018, η «Οδύσσεια» ψηφίσθηκε ως η σπουδαιότερη ιστορία που έχει γραφεί ποτέ. Και τώρα κάποια κέντρα δίδουν εντολές να αρχίσει η εκρίζωσίς της από τα πανεπιστήμια.
«Τα ομηρικά έπη είναι το θεμέλιο της δυτικής λογοτεχνίας και συγκροτούν την καλύτερη εκπαίδευση αναφορικώς με το νόημα της ζωής και του θανάτου. Έχουν αγαπηθεί και μελετηθεί από τους νέους εδώ και χιλιάδες χρόνια – και ούτε μια φορά δεν υπήρξε υπόδειξη ότι μπορεί να είναι κατά κάποιο τρόπο ψυχολογικά επιζήμια για τον αναγνώστη», είπε ο Μπόρις Τζόνσον. Κάλεσε το Πανεπιστήμιο του Έξετερ να αποσύρει την «παράλογη» προειδοποίησή του. Διερωτάται εάν η διοίκησις του πανεπιστημίου θεωρεί τους μαθητές του τόσο φοβητσιάρηδες, τόσο αδύναμους και γενικά τόσο μαλθακούς «που δεν μπορούν να απολαύσουν τον Όμηρο». «Δηλαδή η διοίκηση του Πανεπιστημίου του Έξετερ θέλει να μας πεί ότι οι φοιτητές του είναι οι πιο φοβισμένοι και αξιολύπητοι στους 28 αιώνες που διαβάζονται τα ομηρικά έπη; Αν ναί, ντροπή σε αυτούς τους ακαδημαϊκούς, γιατί βάζω στοίχημα ότι οι μαθητές πιστεύουν ότι είναι εξ ίσου ενοχλητικοί, όπως πιστεύω και εγώ», κατέληξε ο πρώην Πρωθυπουργός. Άμεση ήταν και η αντίδρασις του Λόρδου Άντριου Ρόμπερτς, ο οποίος, επίσης ενοχλημένος από την νέα τάξη πραγμάτων που επιχειρούν κάποιοι να επιβάλουν στα βρετανικά πανεπιστήμια, είπε: «Το πανεπιστήμιο θα έπρεπε να είναι μια εποχή που οι νέοι δοκιμάζονται για τον πραγματικό κόσμο, που μπορεί να είναι ένα συγκλονιστικό μέρος, όχι τυλιγμένο σε βαμβάκι και ουσιαστικά ενάντια στα αρχαία αλλά και σε βασικά κείμενα της Δύσεως».
Ο Φράνκ Φουρέντι, ομότιμος καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κεντ, είπε: «Ο κακόμοιρος γερο-Όμηρος. Ένα πανεπιστήμιο που αποφασίζει να εκδώσει προειδοποίηση για την “Ιλιάδα” και την “Οδύσσεια” του Ομήρου έχει αποπροσανατολιστεί ηθικά σε σημείο που έχει χάσει την πλοκή! Είναι προφανές ότι αυτό το πανεπιστήμιο αγνοεί τη χρονική διάκριση μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος και θεωρεί αυτές τις θεμελιώδεις μυθολογίες σαν να είναι σύγχρονες αναφορές για τον κόσμο»!
Ο Τζέρεμυ Μπλάκ, γνωστός συγγραφεύς, επεσήμανε ότι πολλαπλασιάζονται συστάσεις και προειδοποιήσεις τύπου Έξετερ και αυτό μόνο ως παρωδία μπορεί να εκληφθεί. «Το έργο του Ομήρου για τον Τρωικό Πόλεμο εστιάζει εγγενώς στην βία και είναι ρεαλιστικό ακριβώς επειδή ο ηρωισμός και η σκληρότητα φαίνεται να σχετίζονται. Δεν υπάρχει ανάγκη για συναισθηματική υπερβολή που οδηγεί στην αποχώρηση την ώρα της διαλέξεως στο πανεπιστήμιο».
Ωστόσο το Πανεπιστήμιο του Έξετερ επιμένει στην απόφασή του. «Το πανεπιστήμιο υποστηρίζει σθεναρά τόσο την ακαδημαϊκή ελευθερία όσο και την ελευθερία του λόγου και αποδέχεται ότι αυτό σημαίνει πως κάποιοι φοιτητές μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με απόψεις και περιεχόμενο που μπορεί να τους φανούν άβολα κατά την διάρκεια των σπουδών τους». Ο εκπρόσωπος του πανεπιστημίου υποστήριξε ότι όλα αυτά γίνονται για να μην δημιουργηθεί περαιτέρω άγχος στους φοιτητές που διαβάζουν για τα κατορθώματα των Ελλήνων ηρώων και των γυναικών της εποχής του Ομήρου και αναγκασθούν να καταφύγουν σε ψυχολογική στήριξη! Το μόνο βέβαιο είναι ότι εάν και εφ’ όσον υπάρχουν φοιτητές που μπορεί να χάσουν τον ύπνο τους διαβάζοντας «Ιλιάδα» και «Οδύσσεια», δεν θα επιλέγονταν ποτέ να εκστρατεύουν στην Τροία ή να αποτελέσουν πλήρωμα του Οδυσσέα. Αυτό όμως που όλοι πιστεύουν είναι ότι κάτι άλλο κρύβεται πίσω από την απόφαση, που δεν έχει να κάνει με την βία και το σεξ, που βρίθει στα βιντεοπαιχνίδια και τις ταινίες, αλλά με την διάδοση του ελληνικού πνεύματος, των ιδεών και της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς.
Δημοσιεύεται στην «Εστία»
Δίκιο έχεις, όπως η Ελλάδα εξαφάνισε τον «Επιτάφιο» από τη διδακτέα ύλη, έτσι και η woke ατζέντα εξαφανίζει Ιλιάδα και Οδύσσεια.
Όμως πατριώτη, ο Δούρειος Ίππος δεν αναφέρεται στην Ιλιάδα, ούτε στην Οδύσσεια. Υπάρχει όμως καταγραφή του στην « Αινειάδα» του Βιργίλιου.