Το μετρό της Θεσσαλονίκης και η μικροπολιτική «νόσος»

Μια υποχρέωση του ελληνικού κράτους προς τη Θεσσαλονίκη εκπληρώνεται με καθυστέρηση δεκαετιών. Ο λόγος γίνεται για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Το βήμα προς το αυτονόητο είναι αναμφίβολα θετικό. Ωστόσο, πρέπει να εξεταστούν με προσοχή τα αίτια που οδήγησαν σε αυτή την απαράδεκτα μεγάλη καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου. Αν εντοπιστούν και γίνουν αντιληπτά από όλους, υπάρχει πιθανότητα να αποφευχθούν ανάλογα λάθη στο μέλλον.

Η ύπαρξη μετρό σε άλλες μεγάλες, αλλά και μικρότερες, πόλεις της Ευρώπης και του κόσμου θεωρείται κάτι δεδομένο εδώ και πολλές δεκαετίες. Το Λονδίνο έχει μετρό από το 1863. Το Μπουένος Αϊρες από το 1913. Το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν από το 1967. Ο κατάλογος με τα δίκτυα μετρό σε διάφορες πόλεις του κόσμου, που είναι παλαιότερα της Θεσσαλονίκης, είναι μεγάλος. Ταυτόχρονα, αυτή η πόλη έχει και σημαντικότερη πολιτισμική και ιστορική κληρονομιά από άλλες πόλεις, που προηγήθηκαν στη λειτουργία δικτύων μετρό, και μεγαλύτερη γεωπολιτική σημασία. Άρα, κάτι πήγε πολύ στραβά σε αυτή την υπόθεση.

Ο βασικός υπαίτιος αυτής της καθυστέρησης είναι η κοντόθωρη οπτική με την οποία αντιμετωπίζει το καθήκον της η πολιτική τάξη της χώρας – και σ’ αυτή την πολιτική τάξη, ασφαλώς, περιλαμβάνονται και οι εκάστοτε περιφερειάρχες και δημοτικοί άρχοντες.

Τους Θεσσαλονικείς τούς έβλαψαν όσα βλάπτουν και τους δημότες όλων των ελληνικών πόλεων: η εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων έναντι εκείνων του συνόλου, οι ανούσιες και ανώφελες συγκρούσεις κομματικού χαρακτήρα, η πλημμέλεια στην άσκηση των καθηκόντων τους και η άγνοια για κρίσιμες, νομικού και συνταγματικού χαρακτήρα, παραμέτρους ολοκλήρωσης ενός μεγάλου έργου.

Η γελοιοποίηση του πολιτικού κόσμου της χώρας από τις αδιάκοπες εξαγγελίες και υποσχέσεις για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε σε τέτοιο σημείο, ώστε το έργο, πριν καν ολοκληρωθεί, εγκαινιάστηκε αρκετές φορές! Σε μια περίπτωση εξ αυτών, επί Τσίπρα, είχαμε τα εγκαίνια… μουσαμάδων που απεικόνιζαν εκδοτήρια εισιτηρίων!

Φυσικά, στα σόου της αμιγώς… λεκτικής και όχι πραγματικής λειτουργίας αυτού του έργου συμμετείχαν και οι κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Με τα πολλά, το έργο ολοκληρώθηκε. Το δίκτυο δεν είναι μεγάλο. Όμως, επιτέλους θα λειτουργήσει. Ελπίζουμε χωρίς προβλήματα…

Δημοσιεύεται στη «δημοκρατία»

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Η κληρονομιά του Κολοκοτρώνη

Σαν σήμερα το 1843 πέθανε ο άνθρωπος που τον διάλεξε ο Θεός να βοηθήσει το ελληνικό έθνος να αποδράσει...

Η κουλτούρα της υπογονιμότητας

Ο Νίκος Αναδιώτης, ευρωβουλευτής της ΝΙΚΗΣ, προέβη σε μία ομιλία στο Ευρωκοινοβούλιο όπου στην ουσία της υπενθύμισε τον χριστιανικό...

Η Θεσσαλονίκη έχει πάλι εφημερίδα

Μια σημαντική ημέρα ξημέρωσε για τη Θεσσαλονίκη. Η δεύτερη πόλη της χώρας απέκτησε ξανά την εφημερίδα της, που από...

Η ευθύνη του κράτους στο Δημογραφικό

Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, μετά και τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας της περασμένης Κυριακής για το έγκλημα των Τεμπών, οποιαδήποτε...