ΟΣΕ: Διπλός διασυρμός για τα «πουλέν» του Κυριάκου

Τα κορυφαία στελέχη του οργανισμού προκάλεσαν τρόμο στο πανελλήνιο με τις δηλώσεις τους για την παραλίγο σύγκρουση και την άγνοια του νόμου – Οποιος άκουσε χθες τον Τερεζάκη στο ραδιόφωνο και είδε τον Γραμματίδη στην τηλεόραση θα μπορέσει να μπει πιο ήσυχος σε τρένο ή πιο ανήσυχος;

Του Βασίλη Γαλούπη

Όποιος άκουγε χθες το πρωί όσα αδιανόητα ξεστόμιζαν, σχεδόν ταυτόχρονα, σε τηλεόραση και ραδιόφωνο ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ θα το σκεφτεί δυο και τρεις φορές να ξαναμπεί σε ελληνικό τρένο! Τα δυο κορυφαία στελέχη του οργανισμού προκάλεσαν σύγκρυο στο πανελλήνιο με όσα διατύπωσαν στον «αέρα».

Ο πρόεδρος Γραμματίδης έφτασε στο σημείο να διασυρθεί σε ζωντανή μετάδοση, επειδή αγνοεί τους νόμους για το αντικείμενο στο οποίο τον διόρισαν και για το πώς εξαιτίας του ΟΣΕ βρέθηκε ένα δέντρο μέσα σε τρένο. Δεν ξέρει καν ούτε τι επίσημα έγγραφα φτάνουν ή φεύγουν από τον οργανισμό. Θέλει χρόνο για να τα βρει, όπως είπε.

Ο δε Τερεζάκης, που για κάποιον λόγο κανένας δεν τον έχει διώξει από τον ΟΣΕ ύστερα από όσα έγιναν με τα ηχητικά των Τεμπών, αλλά αντίθετα τον αναβάθμισαν από την κυβέρνηση σε διευθύνοντα σύμβουλο, είχε χθες την απάντηση για όσα συμβαίνουν: ότι ο υδροκέφαλος ΟΣΕ θα φτιάξει μια ακόμα αχρείαστη κεντρική υπηρεσία, τη… Διεύθυνση Πρασίνου, για να συντονίζει, όπως είπε ο Τερεζάκης, σε όλη την Ελλάδα «πώς θα ελέγχουμε τη βλάστηση, με τι θα τη ραντίζουμε, ενώ θα προσλάβουμε και γεωπόνο».

Το ερώτημα είναι το εξής: αυτή είναι η νέα ηγεσία που επέλεξε η κυβέρνηση για να αισθανθεί ο κόσμος ασφάλεια στις μετακινήσεις του μετά τα Τέμπη; Και τι πιστεύουν στο Μαξίμου, το κέντρο των ιδιοφυών αποφάσεων για τον τόπο; Ότι όποιος άκουσε χθες τον Τερεζάκη στο ραδιόφωνο και είδε τον Γραμματίδη στην τηλεόραση θα μπορέσει να μπει πιο ήσυχος σε τρένο ή πιο ανήσυχος και… όπου φύγει φύγει, κόβοντάς το με τα πόδια;

Ενάμιση χρόνο μετά τα Τέμπη, η κυβέρνηση εξακολουθεί να τρέμει την οργή και να κρύβεται από τους συγγενείς των θυμάτων, αλλά δίχως να κάνει το παραμικρό για να αποτρέψει μια νέα τραγωδία.

Ο Τερεζάκης έφτασε να πει χθες το ανήκουστο, όταν ρωτήθηκε γιατί καρφώθηκε το δέντρο στο τρένο. «Αυτό το δέντρο είναι από τα 2.000 καμένα δέντρα από το Μενίδι μέχρι την Οινόη. Έχουν προτεραιοποιηθεί τα πιο επικίνδυνα δέντρα απ’ αυτά κι έχουν κοπεί ήδη τα 1.500. Και είναι άλλα 500 σε διαδικασία κοπής». Δηλαδή, απλά δεν… προτεραιοποιήθηκε το συγκεκριμένο δέντρο, που ήταν έτοιμο να πέσει, όπως και έγινε.

Όπως συμβαίνει σε κάθε κρατική αποτυχία, η γραμμή από το Μαξίμου είναι ότι φταίει πάντα η συγκυρία (θεομηνίες, ατυχίες, γεγονότα που συμβαίνουν μία φορά στα 1.000 χρόνια κ.ά.) ή κάνας σταθμάρχης. Έτσι, για το δέντρο που βρέθηκε μέσα στα βαγόνια ο Τερεζάκης μάς ενημέρωσε ότι απλά ήταν απ’ αυτά που δεν είχε… προλάβει ο ΟΣΕ να κόψει και πως ήταν θέμα ημερών. Αν οι «κακοί» κορμοί και τα κλαδιά «άντεχαν» λίγο ακόμα, θα είχαν προκάνει να περάσουν τα συνεργεία του οργανισμού. Κακή συγκυρία, δηλαδή.

Ο Τερεζάκης, όμως, τα έριξε και σε μια ακόμα κακιά στιγμή, τούτη τη φορά για την παραλίγο μετωπική των δύο τρένων την Παρασκευή: «Στο τμήμα από την Αθήνα μέχρι και τις Τρεις Γέφυρες έχουμε μονή γραμμή λόγω των έργων που γίνονται».

Όπως είχαμε αποκαλύψει το Σάββατο, κυβέρνηση και ΟΣΕ θα επικαλεστούν έργα που γίνονται στην περιοχή για να δικαιολογήσουν ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν τοποθετηθεί ETCS, τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση.

Ο Τερεζάκης έφτασε να δηλώσει ότι τα τρένα έτρεχαν με 10-15 χλμ. το ένα και με… 5 χλμ./ώρα το άλλο. Ακόμα, όμως, και οι ταχύτητες 5 χλμ. είναι υψηλού κινδύνου βάσει της ικανότητας και των δικλίδων ασφαλείας από τους ΟΣΕ και Hellenic Train.

Μερίδιο από τον δημόσιο διασυρμό Τερεζάκη έσπευσε να «κλέψει» ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γραμματίδης, ο οποίος πράγματι κέρδισε σ’ αυτή τη «μονομαχία». Σε τηλεοπτική του εμφάνιση, ο Γραμματίδης εκτέθηκε επανειλημμένως στον αέρα από τον γενικό γραμματέα Δασών, Ευστάθιο Σταθόπουλο.

Ο Γραμματίδης δεν ήξερε καν τον νόμο δεκαετιών, σύμφωνα με τον οποίο ο ΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να καθαρίζει τους κορμούς σε απόσταση 10 μέτρων από τις γραμμές, δίχως να απαιτείται έγκριση του Δασαρχείου. Αντί να παραδεχθεί την άγνοιά του και, αναπόφευκτα, ότι κακώς βρίσκεται στην καρέκλα του προέδρου, προσπαθούσε να βγει κι από πάνω: «Εγώ εκείνο το οποίο θα ήθελα να ρωτήσω είναι από ποια διάταξη νόμου προκύπτει αυτή η δυνατότητα του ΟΣΕ. Δεν γνωρίζουμε να υπάρχει τέτοια διάταξη που να μας δίνει το δικαίωμα να υλοτομήσουμε χωρίς άδεια του Δασαρχείου. Θα το ελέγξω».

Εκεί, ο γενικός γραμματέας Δασών «ενημέρωσε» τον Γραμματίδη ότι πρόκειται για νόμο του 1979, τον 998-1979, άρθρο 24. Και του ανέφερε το έγγραφο με το οποίο ο ΟΣΕ έχει ενημερωθεί σχετικώς από τη Δασική Υπηρεσία από τις 11 Απριλίου.

Ο Γραμματίδης, όμως, «ξαναχτύπησε»: «Έχω δώσει οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ να ανατρέξουν στα αρχεία μας για να εντοπίσουν αυτή την επικοινωνία του ΟΣΕ με το οικείο Δασαρχείο. Δεν έχω ακόμα το πόρισμα της υπηρεσίας, αλλά θα το έχω».

Εν τέλει, ο έμπειρος παρουσιαστής της εκπομπής του ΑΝΤ1 Γιώργος Παπαδάκης δεν άντεξε άλλο. Έφτασε απηυδισμένος να πει στον πρόεδρο του ΟΣΕ: «Εγώ φοβάμαι με αυτά που ακούω. Τρέμω που παραλίγο να συγκρουστούν δυο τρένα και για τα δέντρα που τρυπάνε συρμούς».

Παναγιώτης Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ (Βιογραφικό)

Σπούδασε μηχανικός στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Επί Μνημονίων ήταν γενικός διευθυντής Συντήρησης – Εργων ΣΤΑΣΥ. Επί Τεμπών εργαζόταν ως σύμβουλος του ΟΣΕ με ετήσια σύμβαση από τις 20/4/22. Στις 10 Μαρτίου 2023 διορίστηκε από την κυβέρνηση μεταβατικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΕ Α.Ε. Στη συνέχεια παρέμεινε διευθύνων σύμβουλος.

Γιάννος Γραμματίδης, πρόεδρος ΟΣΕ (Βιογραφικό)

Είναι δικηγόρος, με εξειδίκευση στο Ιδιωτικό και το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο. Είναι επίτιμος πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, υπήρξε πρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικής Πολιτικής και Δημόσιας Διακυβέρνησης, ενώ διαθέτει πολυετή εμπειρία σε Δ.Σ. τραπεζών. Στις 23 Απριλίου 2024 διορίστηκε μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ.

Δημοσιεύεται στη «δημοκρατία»

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Τροχαία «ανέκδοτο» σε κράτος γελοίο

Χθες, το πανελλήνιον ησχολήθη με την κίτρινη Lamborghini Huracán, ο ασυνείδητος ιδιοκτήτης της οποίας την πάρκαρε σε διάβαση τυφλών. Το...

Τι μας δίδαξε η Μαρία Κάλλας

Το 1977, σαν σήμερα, πέθανε σε ηλικία 54 ετών η Μαρία Σοφία Άννα Καικιλία Καλογεροπούλου. Ο κόσμος την έμαθε...

«Ναι» στη φίμωση της «Δημοκρατίας» από πέντε μέλη του ΕΣΡ

Ράπισμα κατά των δημοσιογράφων μελών του ΕΣΡ αποτελεί η ξεκάθαρη στάση των τριών εκπροσώπων της Δικαιοσύνης στο Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, μετά την...

«Έφυγε» με τη βαριά σκιά της υπόθεσης Τσαλικίδη

Ο Ιωάννης Διώτης, που πέθανε την περασμένη Παρασκευή στα 69 του χρόνια, είχε μακρά πορεία στην Εισαγγελία. Χρειάστηκε να...