Προδοσία στη Κάσο, επεισόδιο τρίτο!

Φρεγάτα της Τουρκίας εισέβαλε στην ελληνική ΑΟΖ για να ελέγξει από κοντά το ιταλικό επιστημονικό σκάφος

Του Νικ. Σταυρουλάκι

Αδιανόητες καταστάσεις πλέον στο Αιγαίο, στη θαλάσσια περιοχή της Κάσου, με αφορμή τις ερευνητικές εργασίες του ιταλικού επιστημονικού σκάφους «Ievoli Relume», που ενεργεί για λογαριασμό της Ελλάδας, ερευνώντας τον βυθό και τις συνθήκες για μελλοντική πόντιση καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου. Χθες, με νέα NAVTEX που εξέδωσε ο Υδρογραφικός Σταθμός του Ηρακλείου Κρήτης, το ιταλικό πλοίο έλαβε άδεια να επανέλθει στην περιοχή, κινούμενο και πάλι εντός των Ελληνικών Εθνικών Χωρικών Υδάτων (ΕΧΥ) των 6 ναυτικών μιλίων, όπως την προηγούμενη φορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, και ενώ η Τουρκία «διαβάζει» αυτόματα τις NAVTEX των ελληνικών υδρογραφικών σταθμών και ειδικά του Ηρακλείου, που καλύπτει την περιοχή του Αιγαίου, στην περιοχή έσπευσε και πάλι τουρκική φρεγάτα, προφανώς για να διαπιστώσει «εάν οι Έλληνες λένε αλήθεια» ως προς την περιοχή και τον χρόνο που επρόκειτο να κινηθεί το ερευνητικό.

Με αυτή την τακτική η κυβέρνηση μετατρέπει την Ελλάδα σε «χώρα υπό επιτήρηση», ενώ παραμένει άγνωστο ποιες συνεννοήσεις έχουν προηγηθεί υπογείως προκειμένου να διατηρηθούν τα «ήρεμα νερά» στο Αιγαίο, φυσικά σε βάρος της άσκησης των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι η Αθήνα εκδίδει NAVTEX μέρα με τη μέρα και όχι «οδηγίες» που καλύπτουν ένα ικανό χρονικό διάστημα προκειμένου το σκάφος να ολοκληρώσει τις εργασίες του.

Η ελληνική NAVTEX με αριθμό 832/24, που εκδόθηκε χθες, επεξέτεινε χρονικά τις εργασίες του «Ievoli Relume» για δύο ακόμα 24ωρα (23 και 24 Αυγούστου 2024), πάντα εντός της εθνικής περιοχής των 6 ν.μ. Έτσι, το «σίριαλ της Κάσου» έφθασε στο επεισόδιο Νο 3, καθώς από τα μέσα Ιουλίου επιχειρεί στην περιοχή κυριολεκτικά περικυκλωμένο από τουρκικά πολεμικά μέσα επιφανείας, αν όχι και υποβρύχια.

Σημειώνεται εν προκειμένω η εξής λεπτομέρεια: το στρατηγικό έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου αποτελεί τμήμα γενικότερου μεγαλειώδους έργου υψίστης σημασίας, του γνωστού και ως «Ευρασιατικός διασυνδετήριος αγωγός» (Eurasia Inter-Connector ή Great Sea Interconnector), που μελλοντικά θα συνδέσει τρεις χώρες (Ισραήλ, Κύπρο, Ελλάδα) και θα αποτελεί τη μακρύτερη υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση στον κόσμο, μήκους 287 χιλιομέτρων. Η Τουρκία επιχειρεί να μπλοκάρει το έργο, που αναβαθμίζει την ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας – Κύπρου, ενώ παράλληλα εδραιώνει εμμέσως την εφαπτομενική σχέση των ΑΟΖ των δύο χωρών.

Οι καθυστερήσεις στο έργο, με ευθύνη της Λευκωσίας, ανάγκασαν τον προηγούμενο μήνα την Κομισιόν να στείλει τελεσίγραφο, προειδοποιώντας ότι θα σταματήσει τη χρηματοδότησή  του.

Το χρονικό ξεκίνησε στις 17 Ιουλίου, όταν ο Υδρογραφικός Σταθμός του Ηρακλείου εξέδωσε την πρώτη «Οδηγία προς Ναυτιλλομένους» (NAVTEX), με το ιταλικό πλοίο να ενεργεί κυρίως εντός των ελληνικών ΕΧΥ και σε μια ειδική μέτρηση ελάχιστα εκτός του ορίου των 6 ν.μ., αλλά εντός της οριοθετημένης με την Αίγυπτο ελληνικής ΑΟΖ. Αποτέλεσμα των κινήσεων του ερευνητικού ήταν η Τουρκία να στείλει στην περιοχή πέντε πολεμικά σκάφη επιφανείας, ανάμεσά τους δύο φρεγάτες.

Δημοσιεύεται στη «δημοκρατία»

  1. Απλά ανύπαρκτοι. Χωρίς μέλλον. Παρακολουθούμε την αυτοκατάργησή μας.
    Κράτος σοβαρό, που σέβεται τον εαυτό του, θα εξέδιδε Navtex σε περιοχές δικαιοδοσίας της (βάσει της ελληνοαιγυπτιακής οριοθέτησης), και θα συνόδευε το ιταλικό ερευνητικό πλοίο με πολεμικά. Ότι άλλο, είναι απλά προδοσία.

  2. Είναι πλέον απαραίτητο να κινηθούν οι Καραμανλής, Σαμαράς και οι πατριωτικές δυνάμεις της Νέας Δημοκρατίας, σε συνεννόηση με τον κ. Δένδια, ώστε να απομακρυνθεί ο επικίνδυνος κ. Μητσοτάκης από την εξουσία.

  3. ΟΤΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΟΥ
    ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΕ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΛΟ
    ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΕΣΕΙ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΑΦΟΡΗΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΕΙΔΑΛΩΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΣΗΨΗ
    ΜΕΤΑ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΕΚΛΟΓΩΝ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ
    ΕΙΔΑΛΩΣ ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΤΕ ΝΑ ΠΑΤΕ ΑΛΛΑ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΙΤΕ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Ο Μητσοτάκης φοβάται ή (μας) διασκεδάζει;

Η παραμικρή «υπόνοια» ουσιαστικής αντιπολίτευσης να υπάρξει, τότε -και μόνο τότε- θα καταλάβουμε εάν ο Κυριάκος Μητσοτάκης φοβάται ενδεχόμενο...

Μπορεί να αναγεννηθεί η Κεντροαριστερά;

Η παρατεταμένη κρίση των κομμάτων της Κεντροαριστεράς, σε συνδυασμό με την αποχώρηση του Αλέξη Τσίπρα από την ηγεσία του...

Αποφασίζομεν και διατάσσομεν τη λογοκρισία του Τύπου!

Τον Νοέμβριο του 1989 συγκροτήθηκε σε Σώμα, για πρώτη φορά μετά τη σύστασή του επί συγκυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας -...

Το προπαγανδιστικό σόου του Μητσοτάκη στην 88η ΔΕΘ

O έμπλεος αλαζονείας και έπαρσης Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του στην 88η ΔΕΘ με την εξής εγωπαθητική φράση:...