Ανατριχιαστικά ευρήματα της έκθεσης Κοκοτσάκη φωτίζουν την επιχείρηση να καλυφθούν όλα τα ίχνη
Του Βασίλη Γαλούπη
Τελικά, δεν ήταν μόνο το μπάζωμα στα Τέμπη και τα μονταρισμένα ηχητικά του ΟΣΕ. Πλέον αποδεικνύεται ότι από τις πρώτες ώρες μετά την τραγωδία στήθηκε μια γιγαντιαία και πολυπλόκαμη επιχείρηση, πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα, από κρατικούς πυλώνες του Μαξίμου, με στόχο να καλυφθούν όλα τα ίχνη του εγκλήματος τη βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Ακόμα και 15 μήνες μετά τον φριχτό θάνατο των 57 ανθρώπων έρχονται στο φως νέα συνταρακτικά ευρήματα που αποκαλύπτουν περισσότερες κρυφές πτυχές για το κουκούλωμα του αιώνα, που, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, μεθοδεύτηκε ανατριχιαστικά και με κρύο αίμα. Η τελευταία επικαιροποιημένη έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη και των συνεργατών του, μια επίπονη έρευνα που ολοκληρώθηκε την περασμένη Δευτέρα και την οποία έχει ολόκληρη στη διάθεσή της η «δημοκρατία», σοκάρει.
Στις 75 σελίδες της τεχνικής έκθεσης ο τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων των Τεμπών εντόπισε και στοιχειοθέτησε την ύπαρξη κι άλλων «μονταζιέρων» αλλοίωσης στοιχείων για τη νύχτα του εγκλήματος:
■ Σκηνοθετημένες φωτογραφίσεις από την Ελληνική Αστυνομία, με «πειραγμένες» φωτογραφίες που συμπεριλαμβάνονται στη δικογραφία: «Από τις φωτογραφίες που λήφθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ. και που είναι στη δικογραφία προκύπτει ότι τουλάχιστον κάποιες φωτογραφίες δεν απεικονίζουν τα πραγματικά γεγονότα, αφού τα εικαζόμενα σε αυτές διαμορφώθηκαν» αναφέρει ο Β. Κοκοτσάκης, δείχνοντας φωτογραφία από κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας που πάνω σε τρύπα είχε τοποθετηθεί από εξωγενείς παράγοντες άλλο αντικείμενο.
■ «Πειραγμένο» βίντεο που προβλήθηκε από την ΕΡΤ, η οποία, ως γνωστόν, βρίσκεται διά νόμου υπό την πολιτική διεύθυνση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη: «Βίντεο το οποίο πρόβαλε η ΕΡΤ στις 11.3.23 περισυνελέγη από κάποια κάμερα που μάλλον βρίσκεται κοντά στον σταθμό της Λεπτοκαρυάς. Η ΕΡΤ πρόβαλε το βίντεο αυτό καλύπτοντας το αριστερό 1/3 και το δεξιό 1/3 της εικόνας με μάσκα από χαμηλοπερατό φίλτρο το οποίο δεν επιτρέπει με ευκρίνεια να δούμε την (σ.σ.: εμπορική) αμαξοστοιχία. Επίσης το βίντεο αυτό (σ.σ.: της ΕΡΤ) εικονίζει μόνο την πρώτη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας και μετά κόβεται». Αμφιβολίες εκφράζει η έκθεση και για άλλο βίντεο, αυτή τη φορά σε ιδιωτικό κανάλι (Star).
■ Αποκαλύπτει, συμπληρώνοντας προηγούμενα ευρήματα της έκθεσής του, ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας εντοπίστηκαν άτομα μιας άγνωστης «ομάδας» ανθρώπων που έκαναν ανενόχλητοι από τις Αρχές «συστηματική, συνεχόμενη κι επιμελή προσπάθεια μεταβολής και αλλοίωσης του τοπίου του δυστυχήματος – εγκλήματος» και που με πολύ μεθοδικό τρόπο «αφαιρούσαν συγκεκριμένα κομμάτια από τον χώρο του δυστυχήματος και τα τοποθετούσαν επιμελώς στο πίσω μέρος του εναπομείναντος βαγονιού, πίσω από το εμπορευματοκιβώτιο με τα χαρακτηριστικά ZIM-ΜONITOR».
■ Σημειώνει παραλείψεις και λάθη των ανακριτικών υπαλλήλων της Πυροσβεστικής, που «επηρέασαν την εισαγγελική δικαστική έρευνα, αφού παραπλάνησαν αυτήν ως προς την αναζήτηση της ουσιαστικής αλήθειας», οδηγώντας την ανάκριση «σε εσφαλμένη κατεύθυνση και συνακόλουθα τη συγκάλυψη των ευθυνών και των πραγματικών υπαιτίων για την πρόκληση της πυρκαγιάς – έκρηξης».
■ Εμπλέκει και το Γενικό Χημείο του Κράτους, που με την «άποψη – ανάλυση της συμπεριφοράς του ελαίου σιλικόνης, ουσιαστικά κατηύθυνε και την Πυροσβεστική Υπηρεσία στο πόρισμά της», συμπεραίνοντας ότι «η επιχειρούμενη χειραγώγηση της παρουσίασης του αποτελέσματος από το Γενικό Χημείο του Κράτους είναι κατακριτέα κι εξόχως παραπλανητική».
■ Επιβεβαιώνει την ύπαρξη μεγάλης ποσότητας εύφλεκτων υγρών στην εμπορική αμαξοστοιχία, 12-15 τόνων, και κατά πάσα πιθανότητα ξυλολίου, που προκάλεσαν την έκρηξη, εκτιμώντας ότι από το «μανιτάρι» πέθαναν τουλάχιστον τα 16 από τα 57 θύματα.
■ Τέλος, καταγγέλλει ότι από τις κρατικές ιατροδικαστικές εκθέσεις προκύπτει ότι ουδέποτε υπήρξε η προβλεπόμενη αυτοψία των θυμάτων (νεκρών).
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι το Μαξίμου με τη βοήθεια του Αγοραστού οργάνωσε το μπάζωμα στον τόπο της τραγωδίας και ότι από τον ΟΣΕ έφυγε μονταρισμένο υλικό διαλόγων προς ΜΜΕ. Από την επικαιροποιημένη τεχνική έκθεση πληροφορούμαστε ότι ο κρατικός μηχανισμός λειτούργησε σε όλα τα επίπεδα, για πρώτη φορά στην ιστορία του, και σε πλήρη αρμονία. Αλλά για τη συγκάλυψη…
Η ΕΛ.ΑΣ. εντοπίστηκε από τους πραγματογνώμονες να «πειράζει» φωτογραφίες και να τις στέλνει για τη δικογραφία. Η ΕΡΤ να παρουσιάζει την εικόνα από κομμένα βίντεο. Αλλα «πειραγμένα» βίντεο έφταναν, άγνωστο πώς, σε ιδιωτικά κανάλια. Οι παραλείψεις και τα λάθη των ανακριτικών υπαλλήλων της Πυροσβεστικής «παραπλάνησαν την εισαγγελική έρευνα», ενώ υποψίες γεννιούνται και για τον ρόλο του Γενικού Χημείου του Κράτους, όπως και για την αδράνεια των ιατροδικαστών.
Επίσης, οι Αρχές άφηναν «άγνωστες ομάδες» να συλλέγουν και να εξαφανίζουν πειστήρια. Η έκθεση Κοκοτσάκη κατατέθηκε ήδη στον ειδικό εφέτη ανακριτή. Η κοινή γνώμη, όμως, ζητά απαντήσεις εδώ και τώρα για καθένα από τα ευρήματα που αφορούν τον… διαβόητο κρατικό μηχανισμό.
Μέλη άγνωστης ομάδας εξαφάνιζαν κρίσιμα στοιχεία
«Κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας για την εξεύρεση φωτογραφικού υλικού και την ανάλυση αυτών, έγινε αντιληπτή μια συστηματική, συνεχόμενη κι επιμελής προσπάθεια μεταβολής και αλλοίωσης του τοπίου του δυστυχήματος – εγκλήματος από μέλη ομάδας που δεν φάνηκαν να ανήκουν σε κάποια ομάδα διάσωσης» σημειώνει η έκθεση:
«Με πολύ μεθοδικό τρόπο αφαιρούσαν συγκεκριμένα κομμάτια από τον χώρο του δυστυχήματος και τα τοποθετούσαν επιμελώς στο πίσω μέρος του εναπομείναντος βαγονιού, πίσω από το εμπορευματοκιβώτιο με τα χαρακτηριστικά ZIM-ΜONITOR και πριν τα μεταφέρουν, τα τοποθετούσαν σε χώρο συγκέντρωσης άλλον από αυτόν που προοριζόταν για τη θέση Κουλούρι».
Σε άλλο σημείο αναφέρει: «Αγνωστα άτομα, μεταξύ αυτών και κάποιοι που φορούσαν γιλέκα με διακριτικά “Hellenic Train”, επιλέγουν και συλλέγουν αντικείμενα απ’ όλους τους χώρους που έχουν διασκορπιστεί συντρίμμια. Καμία κατάσταση, καμία φωτογράφιση, καμία περιγραφή και καμία ταυτοποίηση δεν έγινε για τα αντικείμενα αυτά από οποιονδήποτε».
Αλλοιώθηκαν φωτογραφίες από την Αστυνομία
«Από τις φωτογραφίες που λήφθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ. και που είναι στη δικογραφία προκύπτει ότι κάποιες φωτογραφίες τουλάχιστον δεν απεικονίζουν τα πραγματικά γεγονότα, αφού τα εικαζόμενα σε αυτές διαμορφώθηκαν. Σε εικόνα αποτυπώνεται η πίσω πλευρά προς τη φορά πορείας της εμπορικής, όπως αποτυπώθηκε στο πεδίο και στο σημείο που ακινητοποιήθηκαν μετά τη σύγκρουση», αναφέρει η τεχνική έκθεση:
«Σε φωτογραφία φαίνεται ότι στις λαμαρίνες κοντέινερ υπάρχουν στρεβλώσεις αλλά και τρύπα ικανού μεγέθους. Σε άλλη φωτογραφία φαίνεται το ίδιο κοντέινερ, πιθανότατα στο σημείο όπου μεταφέρθηκε από τη Hellenic Train που το πήρε παρανόμως, όπως και όλα τα άλλα. Διαπιστώνεται ότι στην τρύπα που υπήρχε έχει τοποθετηθεί αντικείμενο, ξένο προς το ίδιο το κοντέινερ, άγνωστο γιατί».
«Το ίδιο κοντέινερ, το οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πειστήρια για τη διερεύνηση της έκρηξης – πυρκαγιάς, διαπιστώνεται ότι αποχώρησε από το πεδίο χωρίς έλεγχο, “έλεγχος” που έγινε προφανώς στη Θεσσαλονίκη, απ’ όπου λήφθηκε και η σχετική φωτογραφία από την ΕΛ.ΑΣ. και η οποία είναι στη δικογραφία».
«Από μια απλή ματιά διαπιστώνεται ότι ενώ το κοντέινερ αυτό συμμετείχε στον πυρήνα όλων των γεγονότων (πέδησης – σύγκρουσης – έκρηξης) στο εσωτερικό του, δεν υπάρχει κανένα ίχνος των γεγονότων και όλα είναι τακτοποιημένα και φορτωμένα μόνο από τη μια πλευρά κι όχι ισομερώς. Σε άλλη φωτογραφία από το περιγραφόμενο ως εσωτερικό του κοντέινερ με τα στοιχεία OOCL διαπιστώνεται ότι πέραν της μη ισομερούς φόρτωσης, οι ιμάντες πρόσδεσης από την άλλη πλευρά είναι στη θέση τους στο δάπεδο χαλαροί. Από πουθενά δεν προκύπτει ότι πρόκειται για το κοντέινερ αυτό, αφού δεν υπάρχει αποδεδειγμένη αποσφράγιση σφραγίδων και άνοιγμα πόρτας που ούτως ή άλλως είχε εντελώς παραμορφωθεί από την πρόσκρουση».
Οι υπηρεσίες που παραπλάνησαν τη δικαστική έρευνα
Ο ειδικός πραγματογνώμονας εντοπίζει και σημαντικές «παραλείψεις και λάθη πυροσβεστικών ανακριτικών υπαλλήλων»: «Η ανακριβής αιτία της φωτιάς επηρεάζει την εισαγγελική δικαστική έρευνα, αφού παραπλανά αυτήν ως προς την αναζήτηση της ουσιαστικής αλήθειας, που αποτελεί αντικείμενο της ανακριτικής διαδικασίας και δη την απόδειξη και ουσιαστικά παραπλανά την ίδια τη Δικαιοσύνη με την απόκρυψη της αλήθειας, αφού οδηγεί την ανάκριση σε εσφαλμένη κατεύθυνση και συνακόλουθα τη συγκάλυψη των ευθυνών και των πραγματικών υπαιτίων για την πρόκληση της πυρκαγιάς – έκρηξης».
«Η χωρίς παραγγελία άποψη των δικαστικών πραγματογνωμόνων (σ.σ.: που ισχυρίστηκαν ότι η έκρηξη προήλθε από έλαια σιλικόνης) όσο και η άποψη – ανάλυση της συμπεριφοράς του ελαίου σιλικόνης του Γενικού Χημείου του Κράτος, ουσιαστικά κατηύθυνε και την Πυροσβεστική Υπηρεσία στο πόρισμά της». «Δεν έχει διαπιστωθεί η παρουσία κλιμακίου ιατροδικαστών στον τόπο του δυστυχήματος για τη διενέργεια της αυτοψίας (…) Από τις νεκροψίες – νεκροτομές που διενήργησε η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Λάρισας διαπιστώνεται ως αιτία θανάτου η καθολική απανθράκωση σε 16 επιβάτες, η προχωρημένη απανθράκωση σε 12 επιβάτες, ενώ σε μία επιβάτιδα ενώ αναφέρεται στη νεκροψία καθολική απανθράκωση χωρίς άλλες παρατηρήσεις, στην αιτία αναφέρεται σύνθλιψη (!)».
«Η επιχειρούμενη χειραγώγηση της παρουσίασης του αποτελέσματος από το Γενικό Χημείο του Κράτους είναι κατακριτέα κι εξόχως παραπλανητική επειδή επιχειρεί να μας πει ότι είναι φυσιολογικό σε κάθε δείγμα εδάφους να βρίσκουμε και 1/100000 συγκέντρωση ξυλολίου». «Από τις ιατροδικαστικές εκθέσεις προκύπτει ότι δεν υπήρξε η προβλεπόμενη αυτοψία των θυμάτων (νεκρών) (…). Ωστόσο σε όσα θύματα ήταν εφικτή ακόμα και ουσιαστική νεκροψία (6), διαπιστώθηκαν σημαντικές ενδείξεις ότι τουλάχιστον πέντε επιβάτες ήταν σε στάση “πυγμάχου”, που είναι η στάση του σώματος του ανθρώπου όταν καίγεται ζωντανός. Από αυτό και μόνο αυτό το γεγονός, στατιστικά αποδεικνύεται ότι κατ’ ελάχιστον ήταν 16 άνθρωποι ζωντανοί τη στιγμή που κατελήφθησαν από τη φωτιά ή τις συνέπειές της». «Από την έρευνα των ειδικών επιστημόνων και τις μετρήσεις που έκαναν με τον τρόπο που περιγράφουν, τεκμαίρεται η μεταφορά 12-15 τόνων εύφλεκτων υγρών διαλυτών, το οποίο και ευθύνεται για τη δημιουργία της πυρόσφαιρας – πυρκαγιάς που κατέστη εκ των πραγμάτων η αιτία για τον θάνατο αποδεδειγμένα, πλέον, τουλάχιστον 16 εκ των επιβατών».
«Πειραγμένα» δύο βίντεο της ΕΡΤ και του Star
Η επικαιροποιημένη τεχνική έκθεση του ειδικού πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη και των συνεργατών του Μάνου Παπαδάκη (καθηγητής Μαθηματικών στο Χιούστον) και Νικολάου Ντούβρου (μηχανολόγος – μηχανικός στο Ηνωμένο Βασίλειο) δίνει νέα στοιχεία, ενώ συμπληρώνει και το ήδη υπάρχον παζλ. Τα βασικά της σημεία είναι: «Συνάγεται το συμπέρασμα ότι η αρχική εστία της φωτιάς, πέραν των ηλεκτρικών εκκενώσεων, είναι στο εμπρόσθιο τμήμα της πλατφόρμας – βαγόνι Νο 4 της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στο οποίο είχαν τοποθετηθεί ποσότητες εύφλεκτου υγρού, είτε σε ανεξάρτητα δοχεία είτε σε ειδικό κοντέινερ μεταφοράς εύφλεκτων (το πιθανότερο)».
«Το οπτικό υλικό από τη σύγκρουση των τρένων μάς δείχνει τη φύση αλλά και την ποσότητα του καυσίμου, καθιστώντας ανόητες οποιεσδήποτε αναφορές περί ελαίου σιλικόνης που χρησιμοποιείται ως μέσο ψύξης στα συστήματα ελέγχου θερμοκρασίας των ηλεκτραμαξών, εμπορικής κι επιβατικής αμαξοστοιχίας». «Η εκτιμώμενη ποσότητα εύφλεκτων υγρών οργανικών διαλυτών που μεταφερόταν είναι μεταξύ 12 και 15 τόνους».
Για τις «παρεμβάσεις στα βίντεο από την κίνηση της εμπορικής» υπάρχει ειδικό κεφάλαιο του καθηγητή στο Χιούστον Μανώλη Παπαδάκη: «Μετά τη δημόσια έκκλησή μας για παροχή τέτοιου υλικού, μας υπεδείχθη ότι δυο βίντεο προβλήθηκαν από τηλεοπτικούς σταθμούς τις πρώτες μέρες Μαρτίου 2023. Μεταξύ των δύο το σημαντικότερο είναι το εύρημα του τηλεοπτικού σταθμού Star. Η χρονοσήμανση συμπίπτει με τον χρόνο διέλευσης της 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας από τη Λεπτοκαρυά. Το βίντεο είναι συρραφή υλικού από δύο κάμερες. Διατηρούμε αμφιβολίες για τη γνησιότητα του υλικού αυτού, διότι, αν παρατηρήσουμε τη χρονοσήμανση του βίντεο όπως παίχθηκε στον σταθμό και το βίντεο που ο σταθμός έδωσε σε εμάς, υπάρχουν διαφορές που μπορούν να εξηγηθούν μόνο αν κάποιος επεξεργάστηκε τη χρονοσήμανση. Κάλλιστα το βίντεο θα μπορούσε να αποτελεί συρραφή από δύο ή τρεις διαφορετικές αμαξοστοιχίες».
«Το βίντεο μάς δόθηκε από τον τηλεοπτικό σταθμό Star και προβλήθηκε στις 10.3.23. Αποτελείται από τρία τμήματα κι έχει παραποιηθεί». «Ενα δεύτερο βίντεο, το οποίο πρόβαλε η ΕΡΤ στις 11.3.23, περισυνελέγη από κάποια κάμερα που μάλλον βρίσκεται κοντά στον σταθμό της Λεπτοκαρυάς και πιθανώς και σε οικία πλησίον των διαμερισμάτων Φοίνικας. Η ΕΡΤ πρόβαλε το βίντεο αυτό καλύπτοντας το αριστερό 1/3 και το δεξιό 1/3 της εικόνας με μάσκα από χαμηλοπερατό φίλτρο το οποίο δεν επιτρέπει με ευκρίνεια να δούμε την (σ.σ.: εμπορική) αμαξοστοιχία». «Επίσης το βίντεο αυτό (σ.σ.: της ΕΡΤ) εικονίζει μόνο την πρώτη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας και μετά κόβεται. Δεν γνωρίζουμε αν η ΕΡΤ έχει το πρωτότυπο βίντεο ολόκληρο ή αν έχει μόνο αυτό το κομμάτι το οποίο πρόβαλε και μάλιστα με την επεξεργασία του χαμηλοπερατού φίλτρου, που καθιστά την ευκρίνεια εξαιρετικά χαμηλή ακριβώς στο κομμάτι του οπτικού πεδίου της κάμερας όπου η αμαξοστοιχία θα ήταν περισσότερο εμφανής και η καταμέτρηση των εμπορευματοκιβωτίων πιο εύκολη».
Δημοσιεύεται στη «δημοκρατία»
Τεράστια η απορία μου.
Πως ένα ανίκανο κράτος εξαφάνισε και νόθευσε τόσο σχολαστικά τα στοιχεία που φανέρωναν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας ;
Πως απενεργοποίησαν και μαγείρεψαν τα στοιχεία όλων των καμερών κατά μήκος της διαδρομής της εμπορικής αμαξοστοιχίας ;
Όπου δε δούλεψαν κρατικοί υπάλληλοι έγιναν αντιληπτοί από τις ανεδαφικές παραδοχές τους.
Ποιο τελικά ήταν το μυστικό ;
Γιατί έκαναν εξευγενισμό εδάφους και γιατί κάλυψαν την ενέργεια αυτή με παιδαριώδη ψέματα ;
Θα παραδώσουν άραγε τα πραγματικά φορτωτικά έγγραφα ;
Ευτυχώς που έπεσαν επάνω στη χαλύβδινη θέληση των συγγενών και έτσι μαθαίνουμε και αλήθειες.
Ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του, γιατί έκαναν τέτοια απρέπεια που τελικά θα πληρώσουν απλοί υπάλληλοι, επειδή τους άκουσαν και δεν έπραξαν το καθήκον τους;
Γιατί κ. Πρωθυπουργέ το κάνατε ;