Ελλάδα 0 – Τουρκία 17!

Του Κ. Αϊβαλιώτη*

Η κρατική ΡΕΝΟ έκλεισε το εργοστάσιό της στη Ρωσία. Εμείς έχουμε στενές σχέσεις με τη Γαλλία από την εποχή του Κων/νου Καραμανλή, όμως ούτε μία… βίδα από ΡΕΝΟ δεν φτιάχνεται εδώ. Αντιθέτως, η ΡΕΝΟ κατασκευάζει οχήματα στην Τουρκία.

Διερωτώμαι για ποιον λόγο τόσες κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν με την κρατική ΡΕΝΟ να γίνει μια γραμμή παραγωγής εδώ. Ποιος είναι ο λόγος που η Ελλάδα κατασκεύαζε υψηλής ποιότητας λεωφορεία τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, και σήμερα όλος ο κλάδος παραγωγής οχημάτων είναι στο μηδέν;

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή αναφέρει στην κατηγορία «Εξαγωγές Μεταφορικών Μέσων» ότι η Ελλάδα εισπράττει αξιόλογα ποσά από εξαγωγές. Οι εισπράξεις αυτές αφορούν την εξαγωγή πλοίων που κατασκευάζονται στα πολυάριθμα ναυπηγεία μας.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που εξάγουμε πλοία με προηγμένα συστήματα πλοήγησης, με joystick στη γέφυρα αντί για τιμόνι κ.λπ., αφού εξάγουμε π.χ. στην Κροατία, στη Νορβηγία και την Ιταλία δεκάδες φεριμπότ σχεδιασμένα από Έλληνες ναυπηγούς και κατασκευασμένα στη Σαλαμίνα ή στο Πέραμα, ποιος είναι ο μυστηριώδης λόγος που δεν συναρμολογούμε πλέον τρόλεϊ, φορτηγά, Ι.Χ.;

Στις ελληνικές ταινίες του μαυρόασπρου κινηματογράφου, όπως π.χ. στο «Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο», η Αλίκη Βουγιουκλάκη επιβιβάζεται με τις συμμαθήτριές της σε MADE IN GREECE τουριστικό λεωφορείο, και μιλάμε για το 1959! Πάμπολλες ταινίες δείχνουν τις ελληνικές πόλεις γεμάτες με αστικά ΒΙΑΜΑΞ κ.λπ., όλα κατασκευασμένα εδώ.

Το 2002 βρέθηκα με τη γυναίκα μου στην ωραιότερη, ίσως, πόλη της Ελβετίας, τη Λουκέρνη, και είδαμε τα αστικά λεωφορεία της πόλης να είναι… ΒΙΑΜΑΞ (!), να έχουν ημερομηνία κατασκευής 1969 και 1970, να είναι άψογα συντηρημένα και να κυκλοφορούν το 2002! Εδώ εμείς αλλάζουμε αστικά κάθε 15 χρόνια και πετάμε στα σκουπίδια πανάκριβα οχήματα που κόστισαν 200.000 ευρώ καθένα!

Η Ελλάδα είναι μία από τις τρεις χώρες της Ε.Ε. χωρίς καμία μονάδα παραγωγής οχημάτων, ενώ οι Τούρκοι έχουν 17!

Όλη η Ευρώπη έχει 301 εργοστάσια παραγωγής, η Ε.Ε. έχει μόνη της τα 194 από αυτά, με 1η τη Γερμανία με 44, 2η τη Γαλλία με 30, 3η την Ιταλία με 24, 4η την Πολωνία με 18 και 5η την Ισπανία με 14.

Εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης λειτουργούν 107 εργοστάσια παραγωγής, εκ των οποίων ακόμη και στη Σερβία υπάρχουν τρία, ενώ ένα εργοστάσιο έχουν ως και τα… Σκόπια!

Όσο για τις απολύτως συγκρίσιμες με εμάς χώρες, η Πορτογαλία έχει πέντε εργοστάσια, άλλα πέντε έχει η Αυστρία και η μικρή Ολλανδία (με έκταση λίγο μεγαλύτερη από τη Μακεδονία μας) έχει 10 εργοστάσια οχημάτων, παράγοντας μάλιστα και βαρέα φορτηγά υψηλής ποιότητας, χωρίς να έχει ούτε χάλυβα ούτε ενεργειακές πηγές.

Τρόπο θέλει, λοιπόν, αλλά το ροχαλητό των υπευθύνων και η αδιαφορία περισσεύουν στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας…

*Π. βουλευτής Β’ Αθηνών

  1. H Ελλάδα δεν πρέπει να έχει κερδοφόρες δραστηριότητες γιατί θα είναι επικίνδυνη στους εξουσιαστές της η απόκτηση οικονομικής ανεξαρτησίας .

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Ο Τραμπ θέλει να μοιράσει ξανά την τράπουλα της οικονομίας

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην εξουσία το 2025 αναμένεται να ανακατέψει την οικονομική τράπουλα διεθνώς το επόμενο έτος....

Πώς αρπάζουν οι Τούρκοι την Ελλάδα με τις «ευλογίες» της ΝΔ...

Μεταξύ του τέλους του 19ου αιώνα και του 1948, Εβραίοι ιδιώτες και οργανισμοί αγόραζαν γη στην Παλαιστίνη. Οι συναλλαγές...

Ετσι κλέβουν τα σπίτια των Ελλήνων!

Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν τα funds που έχουν αγοράσει τα «κόκκινα» δάνεια, ειδικώς τα στεγαστικά, θέλουν πράγματι να...

Τα χρέη των νοικοκυριών δείχνουν το μεγάλο αδιέξοδο

Μέσα σε ένα σκηνικό, αν μη τι άλλο, μελαγχολίας ετοιμάζονται να περάσουν τις φετινές γιορτές οι Έλληνες. Δεν είναι...